ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد خشونت های اخیر مصر هشدار داد و به برخی مشکلات عمده پیش نویس قانون اساسی مصر که قرار است به همه پرسی گذاشته شود، اشاره کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ یلای در بیانیه ای در ژنو از تلاش های محمد مرسی رییس جمهور مصر برای گفتگو قدردانی و از عدم پیشرفت در خصوص موضوعات اساسی مرتبط با پیش نویس قانون اساسی این کشور ابراز تاسف کرد.

پیلای تاکید کرد دفتر وی به دقت محتوای این پیش نویس و روند آماده سازی آن را تجزیه و تحلیل می کند. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تصریح کرد :شرکت نکردن گروه های مختلف مصری درروند آماده سازی یکی از موضوعات اساسی است که موجب نگرانی شده است و دلیل اصلی دیگر نیز اوضاع نگران کننده رو به گسترش مصر طی هفته های اخیر است.

وی همچنین به نکات مثبت این پیش نویس از جمله تعیین محدویت دو دوره چهار ساله برای ریاست جمهوری و نیز حق ایجاد انجمن ها و نهاد های مدنی نیز اشاره کرد. با این حال وی به حذفیات و ابهامات نگران کننده در برخی موارد که ضعیف تر از قانون اساسی کنونی مصر است، اشاره کرد. این قانون اساسی در سال هزار و نهصد و هفتاد و یک به تصویب رسیده است.

 پیلای افزود: من به ویژه در خصوص عدم هرگونه اشاره معاهدات بین المللی در زمینه حقوق بشر در پیش نویس جدید قانون اساسی مصر بسیار نگرانم در حال که در قانون اساسی هزار و نهصد وهفتاد و یک این موضوع لحاظ شده است. در این پیش نویس همچنین تبعیض جنسیتی ، مذهبی و نژادی آشکارا ممنوع نشده است که این موضوع موجب باز شدن مسیر برای نقض قوانین بین المللی در زمینه های آزادی بیان، عقیده و مذهب در مصر می شود.
برچسب ها: پیلای ، خشونت ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار