عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات جاسوسی آمریکا گفت: ما در هفته جاري با صدور نامه‌ای کتبی از دولت می‌خواهیم تا علیه این اقدامات آمریکا شکایت تنظیم کند.

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخير آمريكا در اعزام پهپاد به مرزهاي كشورمان گفت: اقدامات جاسوسی اخير آمریکا و فرستادن پهپاد به خاک ایران در جلسه هفته جاري كميسيون بررسي مي‌شود.

وي در ادامه افزود: در تلاشيم تا با صدور نامه‌ای کتبی از دولت و وزارت خارجه بخواهیم تا علیه این اقدامات آمریکا شکایت تنظیم کند.  

اين عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تصريح كرد: ما در اين نامه اعتراضات خود درباره عملكرد دولت در قبال عملكرد اخير آمريكا را مطرح كرده و از وزارت خارجه می‌خواهیم هرچه زودتر علیه آمریکا و خوی تجاوزگری این کشور به مجامع بین‌المللی اعلام شکایت کند. 


آصفري همچنين در خصوص حضور بازرسان انرژي اتمي و بازديد از مراكز هسته‌اي و نظامي گفت: موضوع نظامی و هسته‌ای دو مقوله جدا از هم هستند و نباید این مسائل را با هم ادغام کرد، قوانین و معاهده NPT کاملا در عرصه بین‌المللی شناخته شده‌ و هیچ ارتباطی با مسائل نظامی ندارد و چنانچه کشوری بخواهد مسائل نظامی را با مسائل هسته‌ای ادغام کند هم خلاف است و هم جوامع بین‌المللی پذیرای آن نیستند.

وي در ادامه افزود: فعالیت هسته‌ای ایران هیچ ارتباطی با مسائل نظامی ندارد و فعالیتهای هسته‌ای ما صرفا در بعد اقتصادی، کشاورزی، دارویی و انرژی است و چارچوب بحث دفاعی و نظامی در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور مشخص است و هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد.

آصفري تصريح كرد: بالطبع اگر بخواهند این دو مسئله را با هم ادغام کنند برای ما پذیرفته شده نیست، زيرا فعالیت هسته‌ای ايران به هیچ عنوان در جهت نظامی و تقویت بنیه نظامی انجام نمی‌شود، ارتباطی هم با این موضوع ندارد و هدف از مطرح کردن این بحث‌ها به غیر از اینکه بخواهند افکار عمومی را در جهت مساله ایران هراسی تقويت كنند، چيز ديگري نيست.

گفتني است بازرسان انرژي اتمي هفته‌ آينده در تهران حضور پيدا مي‌كنند و احتمال اينكه خواهان بازديد از مراكز فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران باشند، زياد است.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار