مردم افغانستان با وجود سیاستهای اشغالگران غربی و افزایش نا امنی در کشور، امیدی به آینده بهتر ندارند و همچنان به فکر مهاجرت از این کشور هستند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ؛ از دو سال پیش افغانها هر آنچه که در توان دارند به کار می گیرند تا از افغانستان به اروپا مسافرت کنند .
یک فروشنده افغان می گوید: تحمل زندگی در افغانستان بسیارسخت است و اگر راهی برای خروج پیدا کنم لحظه ای درنگ نخواهم کرد.

ابهام در آینده افغانستان و سختی ها و شرایط اقتصادی هزاران تن از افغانها را مجبور کرده است به دنبال رفاه و زندگی بهتری باشند در حالیکه اکثریت آنها مهاجرت غیر قانونی را گزینه مناسبی نمی دانند بنابر این مجبورند خود را به دست افرادی بسپارند که در قاچاق انسان به کشورهای دیگر فعالیت می کنند .

در بازار تجاری افغانستان نیز درخواستهای مهاجرت از کشور با نزدیک شدن خروج نیروهای ناتو از افغانستان بیشتر شده است.مارکو بواسو هماهنگ کنند بین المللی مهاجرت می گوید:من معتقدم در شش یا هفت سال گذشته با بحران مهاجرت روبرو بوده ایم و این پدیده مهمی در دنیا شمار می رود واکنون نیز در حال گسترش روز افزون این پدیده هستیم .

ما نمی توانیم حضور پناهندگان را در کشورهایی مثل پاکستان و ایران که بیش از بیست سال در این کشورها هستند؛ نادیده بگیریم و معتقدم مهاجرت قانونی و غیر قانونی روبه گسترش است و شمار آنها روز به روز بیشتر می شود.

یک شهروند افغان با نام « امید» مانند دیگر هم سن وسالان خود امیدی به آینده در این کشور ندارد. او به همراه سه نفر از دوستانش خود را برای سفری پر مخاطره به خارج از کشور آماده می کند.امید می گوید: بسیاری از مردم که از کشور خارج شده اند دوست ندارند برگردند این بهتر از آن است که انسان هر روز در کشورش احساس مرگ کند . کشوری که صلح و امنیت ندارد بنابراین بهتر است انسان یکبار بمیرد.

خبرنگار روسیا الیوم در پایان خاطر نشان کرد :سازمان ملل متحد اعلام کرده است تعداد یک چهارم پناهندگان در جهان افغان تبار هستند و نگرانی دراین خصوص پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور در سال دو هزار و چهاده بیشتر شده است.تمامی شاخص ها نشان می دهد بسیاری از افغانها تلاش می کنند هر آنچه در توان دارند به کار گیرند تا از کشور متواری شوند.
برچسب ها: افغان ، مهاجرت ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار