همزمان با 20 فوریه سالروز بزرگداشت عدالت اجتماعی بان کی مون در بیانیه ای خواهان رعایت برابری و عدم توجه به تفاوت های دینی، نژادی و جنسیتی در رفتار با ملل مختلف شد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز عربی، همزمان با روز جهانی عدالت اجتماعی «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای خواهان پذیرش برابری های جنسیتی و نژادی شد و همگان را به رعایت حقوق ملت و مهاجران در تمام جهان دعوت کرد.

 وی در ادامه افزود: تامین عدالت اجتماعی میان تمام ملل نیازمند برداشتن تمام موانعی است که میان مردم بر اساس رنگ، جنس، سن، دین ، نژاد و سلامت و عدم سلامت تفاوت قایل می شود.

در ادامه بیانیه دبیر کل سازمان ملل با اشاره به این که تامین عدالت اجتماعی از مهم ترین وظایف سازان ملل متحد است، افزود: در حالی که ما امروز روز جهانی عدالت اجتماعی را جشن می گیریم، افراد زیادی از ظلم و ستم رنج می برند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2007 روز 20 فوریه هر سال را به عنوان روزی جهانی برای بزرگداشت عدالت اجتماعی معرفی کرد و از تمام کشورهای عضو خواست تا به تمام اهداف چنین روزی از جمله رعایت برابری در اشتغال، توسعه و مبارزه با فقر عمل نمایند.

برچسب ها: عدالت ، اجتماعی ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار