وزیر خارجه انگلیس در پایان کنفرانس"دوستان یمن"اعلام کرد که شرکت کنندگان نقشه راهی را که شامل تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه است ، تدوین کرده اند ، وی همچنین به شورشیان هشدارداد که درصورت تلاش برای مخدوش کردن امنیت یمن جهان از خود واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس امروز (پنج شنبه) در پایان کنفرانس بین المللی "دوستان یمن" در پایتخت انگلیس اعلام کرد که شرکت کنندگان نقشه راهی را که شامل تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه است ، تدوین کرده اند که طی یک سال عملی خواهد شد.

ویلیام هیگ گفت تمرکز امروز این نشست تبدیل کردن تعهدات مالی به نتایجی مفید است که بر زندگی مردم عادی در یمن تاثیر بگذارد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت برای کسانی که می خواهند فرایند آرام فعلی را از مسیر خارج کنند باید گفت جامعه جهانی هشداری صریح می دهد که هر گونه تلاش برای اخلال یا تضعیف گفتگوی ملی با واکنش جدی این جامعه و اقدامات بیشتر سازمان ملل از جمله شورای امنیت این سازمان روبرو می شود.

وی به شورشیان هشدارداد که درصورت تلاش برای مخدوش کردن انتخابات سال آینده یمن جهان از خود واکنش نشان خواهد داد.

وزیر خارجه انگلیس خاطرنشان کرد، شرکت کنندگان در کنفرانس لندن متعهد شدند میلیونها دلار به یمن کمک کنند.

"ابوبکر القربی" وزیر خارجه یمن نیز در این دیدار تأکید کرد که دولت یمن به طرح "ریاض" برای حل بحران کشورش پایبند است.

القربی با بیان اینکه آینده یمنی‌ها در دست مردم این کشور است، از کشورها خواست به یمن در این مرحله "خطرناک" کمک کنند.

اظهارات القربی درحالی است که گروه‌های انقلابی یمنی طرح عربستان و شورای همکاری خلیج فارس را توطئه ای برای دور زدن انقلاب خود می‌دانند.

این نشست امروز در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه موسوم به "دوستان یمن" و هیات یمنی متشکل از وزیران خارجه، برنامه ریزی و همکاری‌های بین‌الملل و دارایی برگزار شد.

گفت و گو در خصوص ابعاد توسعه و اقتصاد یمن و بازنگری در تعهدات کشورهای کمک کننده مالی از طرح های در دست اجرا در یمن از جمله دستور کار نشست لندن اعلام شده بود.
برچسب ها: هشدار ، انگلیس ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار