"والري آموس" معاون دبیر کل سازمان ملل در امور کمک های بشر دوستانه روز گذشته ضمن هشدار نسبت به وضعيت بحراني سوريه اظهار داشت كه مي بايستي از وارد شدن به سومين سال بحران در آن كشور جلوگيري كرد زيرا ادامه اين روند باعث خواهد شد تا تلفات انساني در سوريه افزايش پيدا كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازتودي زمان، آموس در ادامه هشدار خود پيرامون ادامه وضعيت بحراني در سوريه افزوده است "من گمان مي كنم كه بحران در سوريه بدتر از قبل شده است. ما همگي مي بايستي بدنبال يافتن راه حلي سياسي و مسالمت آميز براي پايان دادن به بحران سوريه باشيم. اين بحران نبايستي وارد سومين سال خود شود زيرا در آن صورت ميزان خسارات و تلفات انساني افزايش بسياري خواهد يافت." 
وي در ادامه با اشاره به لزوم يافتن راه حل سياسي براي رفع بحران سوريه افزوده است "جامعه بين المللي مي بايستي بر سر اين مسئله با يكديگر اتفاق نظر داشته باشند و همگي براي يافتن راه حلي به منظور رفع بحران سوريه با يكديگر همكاري نمايند زيرا تنها از اين طريق است كه مردم سوريه مي توانند به هدف اصلي خود برسند." وي با انتقاد از جنايات تروريست هاي سوري در آن كشور افزوده است "وظيفه اصلي من رسيدگي به اوضاع وخيم انساني در سوريه است. در اثر آغاز بحران سوريه بدليل حملات تروريست هاي سوري در عرض دو سال بيش از 2 ميليون نفر از مردم سوريه به اجبار خانه و كاشانه خود را ترك كرده اند، وضعيت دسترسي به آب و غذا در اثر اقدامات آنان بسيار محدود شده است." 
وي با ابراز اميدواري به همكاري كشورهاي غربي با سازمان ملل متحد براي حل بحران سوريه افزوده است "اميدوارم كشورهاي عضو سازمان ملل متحد با همكاري يكديگر و طبق نقشه راهي كه در سال گذشته در ژنو تنظيم شد براي رسيدن به راه حلي سياسي براي رفع بحران در سوريه تلاش نمايند." 







برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار