مجتبي اماني رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره هرگونه ارسال سلاح از سوي ايران به سوي سوريه از طريق كانال سوئز را بي پايه و اساس خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران مجتبي اماني در گفتگوي با برنامه "صباح البلد" شبكه "صدي البلد" مصر اظهار داشت برخي از تحريك كنندگان صهيونيست به اسم اهل سنت سخن گفته و در صدد كشتار شيعيان هستند، همچنين برخي از شيوخ هم وجود دارند كه شيعيان را تكفير كرده و بين اين مذهب و اهل سنت تفرقه ايجاد مي‌كنند و فراخوان براي به آتش كشيدن مساجد شيعيان ابراز مي‌دارند.

وي در ادامه با تكذيب خبر ارسال سلاح از سوي ايران به سوريه از طريق كانال سوئز، اين خبر را بي پايه و اساس خواند و افزود سوريه به سلاح ايران احتياجي ندارد.

اماني همچنين ادامه داد ايران در صدد توقف خونريزيها در سوريه بوده و از برگزاري انتخابات رياست جمهوري زودرس در اين كشور حمايت مي كند.

مجتبي اماني همچنين در پاسخ به ادعاي واهي نماينده پارلمان كويت مبني بر قرارداد سيصد ميليون دلاري بين ايران ومصر ،اين ادعا را بي پايه واساس وبي ارزش خواند.

رئيس دفتر حافظ منافع كشورمان در قاهره در پايان با بيان اينكه ايران در زمينه هاي توليد انرژي واجراي پروژه هاي هسته اي صلح آميز به مصر كمك مي‌كند ،هرگونه وجود اعضاي دستگاه اطلاعاتي ايران در صحراي سينا را تكذيب واظهار داشت ايران در امور داخلي مصر دخالت نمي كند.
برچسب ها: امانی ، مصر ، قاهره ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار