روپرت کولوايل سخنگوي ناوي پيلاي کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در کنفرانسي خبري در شهر ژنو در سوئيس گفت:او (ناوي پيلاي)از تصميم هفته گذشته دولت ترکيه در توقف طرح توسعه پارک گزي براي تصميم گيري دادگاه درباره آينده اين پارک و برگزاري احتمالي همه پرسي استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، او از دولت ترکيه و جامعه مدني ترکيه مي خواهد براي کاهش تنش در اين کشور اقداماتي سازنده انجام دهند.
وي افزود:اوضاع ترکيه هنوز هم به شدت تحريک پذير است و مقامات اين کشور بايد اين موضوع را تشخيص دهند که هرگونه پاسخ شديد و تحريک آميز به اعتراضات که مجروح شدن شمار زيادي از افراد را به همراه داشت، مشکل ساز خواهد بود .
وي در ادامه گفت: دولت ترکيه بايد در مواقع برگزاري تظاهرات و نارضايتي عمومي و گسترده تدابير لازم براي جلوگيري از برخورد خشونت بار پليس با معترضان را که نقض حقوق بشر  و قوانين حين انجام وظيفه است،فراهم آورد. ميزان خسارات وجراحت بايد به حداقل برسد تا کرامت انساني افراد حفظ شود و به آنها آسيبي نرسد.
کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل در ادامه افزود: ناوي پيلاي بر اين موضوع تاکيد دارد در هنگام برگزاري تظاهرات مقامات دولتي بايد امنيت لازم براي برگزاري اين تجمعات را فراهم آورند.آنها همچنين بايد از هرگونه اقدام خودسرانه افراد براي ايجاد خشونت جلوگيري کنند و مقصرين را به مراجع قانوني معرفي کنند و اقدام اين افراد نبايد ديگر افراد جامعه را در رسيدن به حقوق شان دچار مشکل کند.
وي در پايان گفت: ناوي پيلاي درباره نحوه نگهداري بازداشت شدگان اعتراضات اخير ابراز نگراني کرد و خواهان تحقيقات درباره اين موضوع  و معرفي خاطيان به مراجع قضايي شد.








برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار