مخالفان محمد مرسي رئيس جمهور مصر خود را براي تظاهرات بزرگ عليه وي آماده مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلويزيوني المنار ؛ با نزديک شدن به پايان ماه کنوني، اختلافات و تنش ها در مصر تشديد شده است. جنبش شورش در مصر تهديد کرد پايان ماه کنوني آخرين مهلت براي از بين بردن مشروعيت محمد مرسي رئيس جمهور مصر است. 

از سوي ديگر احزاب اسلامي در اين کشور از طرفداران خود خواستند روز جمعه در حمايت از محمد مرسي تظاهرات ميليوني برگزار کنند. حزب سلفي النور با شرکت در اين تظاهرات مخالفت کرد.
عبدالرحمن اباظه خبرنگار اين شبکه در قاهره در گزارشي در اين زمينه افزود: گروه هاي مخالف دولت مصر و جنبش شورش خود را آماده روز سي ام ماه آينده براي برگزاري تظاهرات گسترده و سلب اعتماد کردن از محمد مرسي مي کنند. 

حزب سازندگي و توسعه مصر به همراه شماري از نيروهاي انقلابي و اسلامي با برگزاري کنفرانس خبري با درخواست براي سرنگون کردن محمد مرسي مخالفت کردند و درباره وقوع اقدامات خشونت بار در اين تظاهرات هشدار دادند.  در همين حال گروه هاي اسلامي از همه مصري ها خواستند در تظاهرات ميليوني روز جمعه براي حمايت از محمد مرسي و مخالفت با خشونت شرکت کنند. همچنين حزب سلفي النور از شرکت در اين تظاهرات براي حمايت يا مخالفت با محمد مرسي خودداري کرد. 

از سوي ديگر جنبش شورش اعلام کرد بيش از يک ميليون امضا براي سلب   اعتماد از  محمد مرسي جمع آوري کرده است. اين جنبش اعلام کرد توجهي به تهديدات برخي از نيروهاي اسلامي براي شرکت در تظاهرات اين جنبش عليه محمد مرسي ندارد. تلاش جنبش شورش براي برگزاري تظاهرات در سي ام ماه کنوني همزمان با يکمين سال رياست جمهوري مرسي است. پس از اين که نيروهاي تندروي جماعت اخوان المسلمين با رياست جمهوري مرسي قدرت را در اين کشور به دست گرفتند، واکنش هاي شديد مردمي به تلاش براي اخواني کردن نهادهاي دولتي ادامه دارد.

خالد الشريف مشاور رسانه اي حزب سازندگي و توسعه مصر گفت: متاسفانه دولت مصر با گروه هاي مخالفي روبروست که به بيماري استبداد دچار شده اند. اين گروه ها مي خواهند نظر خود را به رئيس جمهور و ملت مصر تحميل مي کنند. اين گروه ها مي خواهند رئيس جمهور را برکنار کنند و خود بر کشور مسلط شوند.

احمد عقيل سخنگوي حزب آزادي و عدالت گفت: در روز بيست و يکم تظاهرات مي کنيم و اين پيام را مي دهيم که بايد به راه درست و مسالمت آميز بازگشت و از مشروعيت محمد مرسي رئيس جمهور مصر حمايت کرد. مرسي در انتخابات سالم و با نظارت قضايي به رياست جمهوري رسيد. متاسفانه همچنان گروه هاي مخالف عامل خشونت در کشور هستند و اميدوارند از طريق خشونت به دستاوردهاي سياسي برسند.

اشرف ابوالکشيک عضو حزب النور گفت: کشور مصر ديگر تحمل خشونت ها را ندارد. ما خواهان ثبات، امنيت و بهبود وضع اقتصادي کشور هستيم.محمد بدر هماهنگ کننده جنبش شورش گفت: سياست هاي دولت مصر عليه همه شهروندان اين کشور است. در اين جنبش شهروندان مصري حضور دارند و اين جنبش از پايگاه قوي در ميان همه استان هاي اين کشور برخوردار است و روز سي ام ژوئن به خيابان ها خواهد آمد.

برچسب ها: مصر ، مرسی ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار