به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي غضنفري در مراسم اختتاميه سيزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان با اشاره به بحث قيمت گذاري خودرو توسط شوراي رقابت گفت: شوراي رقابت کار سخت قيمت گذاري خودرو را قبول کرده وبا فرمول تعيين قيمت خودرو سعي در کاهش قيمت خودرو داشت.
وي ادامه داد: فرمول تعيين شده توسط شوراي رقابت بسيار نزديک به فرمول سازمان حمايت از مصرف کنندگان بوده اما کاهش قيمت چنداني نداشت.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره با اينکه موضوع افزايش قيمت خودرو ناشي از انحصار خودروسازان است، گفت: در حال حاضر مشکل خودروسازان از موضوع تحريم ها و حمايت نکردن از انها ناشي مي شود.
غضنفري در ادامه افزود:در حوزه توليد تجارت با انحصاراتي مواجه هستيم اما از شوراي رقابت انتظار مي رود که بايد مصداق هاي انحصارها را مشخص و آنها را ريشه کن کند.
وي در ادامه اظهار داشت: شوراي رقابت بايد با موضوع انحصار خودرو ريشه اي برخورد کند و شرايطي فراهم کند که توليد کنندگان بيش از سهم تعيين شده کالايي وارد نکنند .
*کاهش توليد خودرو ايران را به سمت کوپني سوق ميدهد
غضنفري در ادامه گفت: در صورت ريشه کن نکردن موضوع انحصار ها به سمت سيستم کوپني حرکت مي کنيم.
وزير صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اين که موضع من يک موضع ثابت بوده است، گفت: بايد بانک مرکزي در بخش ارز خودروسازان کمک کند و تسهيلات بانکي در اختيار آنها قرار دهد.
غضنفري در ادامه گفت: با در اختيار قرار دادن تسهيلات براي خودروسازان ميزان توليد افزايش و در نتيجه اقتصاد کشور در بخش خودروسازي پيشرفت مي کند.
وي با اشاره به ارز آوري گفت: در صورتي که توليد خودرو کاهش يابد به سمت سيستم کوپني مي رويم.
غضنفري با تشکر از تلاش هاي شوراي رقابت گفت: بايد از شوراي پول و اعتبار هم در خصوص کمک به خودروسازان وارد اين حوزه شود.
وي در ادامه افزود: شوراي پول و اعتبار بايد ظرفيت تسهيلات براي خودروسازان را دو تا سه برابر افزايش دهد.
وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: بايد موضوع انحصار را شوراي رقابت از طريق وضع قوانين دنبال کند .
وي خاطرنشان کرد: شوراي رقابت در بحث خودروسازي بايد با موضع انحصار برخورد کند نه از طريق قيمت گذاري.
انتهاي پيام/