رئيس بخش سياسي سازمان مهاجران عرب در سوريه تاكيد كرد كه درگيري بين گروههاي مسلح در سوريه به علت اختلاف نظر بين اين گروه ها و كشورهاي حامي آنها بالا خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ محمد ضرار جمو گفت: درگيري در سوريه بين گروههاي مسلح و جبهه النصره قبلا نيز رخ داده است و تا زماني كه درگيري ميان اين گروه ها ادامه يابد كشتار بين آنها نيز ادامه خواهد يافت.

رئيس بخش سياسي سازمان مهاجران عرب در سوريه خاطرنشان كرد: اختلاف راهبردي درباره برخي مسائل در ميان گروه هاي مسلح وجود دارد به طوري كه گروه هاي مسلح حامي آمريكا دستور مي دهند كه برنامه هاي واشنگتن اجرا شود در حالي كه هر يك از گروه هاي مسلح برنامه هاي خاص خود را دارند و از آن طبعيت نمي كنند.

ضرار جمو با تاكيد بر اين كه ديدگاه هاي جبهه النصره و گروه موسوم به ارتش آزاد با يكديگر همسان نيست، اظهار داشت: درگيري بين آنها شدت خواهد گرفت اما نظام سوريه بدون توجه به اين درگيري ها،همچنان طرح هاي خود را در زمينه مبارزه با گروه هاي تروريستي به اجرا در مي اورد.

ضرار جمو همچنين از درگيري شديد واختلاف نظر بين كشورهاي بزرگ منطقه اي و بين المللي بر سر مساله سوريه خبر داد و افزود: اين درگيري از ابتداي جنگ در سوريه تا كنون وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

جمو با بيان اينكه اهداف كشورهاي درگير در سوريه فاش شده است، گفت: درباره انتقال سلاح هاي جديد به افراد مسلح در سوريه  در رسانه ها بزرگنمايي مي شود در حالي كه بعد از ضربه های سنگین ارتش سوريه به گروههاي مسلح به ويژه آزاد سازي شهر استراتژيك القصير، درگيري و تسويه حساب هايي ميان گروههاي مسلح رخ داده و اين مساله ادامه دارد.

وي خاطرنشان کرد: ديروز (شنبه) درگيري هايي ميان افراد مسلح گروه موسوم به ارتش آزاد و عناصر مرتبط با القاعده رخ داد و اين عناصر سعي داشتند سلاح هاي متعلق به ارتش آزاد را در شمال غربي سوريه در اختيار بگيرند.

محمد ضرار جمو اظهار داشت: اين درگيري ها به دليل بالاگرفتن تنش بين گروههاي ارتش آزاد و گروههاي موسوم به جهادي است كه بيشتر آنها به ویژه اعضای جبهه النصره و "دولت اسلامي در عراق و شام" غیر سوری بوده و با القاعده ارتباط دارند.

برچسب ها: گروه ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار