بيشتر گروههاي سياسي در کويت از حاميان قوانين اسلامي گرفته تا ليبرال هاي حامي ديدگاههاي غربي، انتخابات روز شنبه پارلمان 50 نفره کويت را تحريم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ تنها تعداد اندکي از گروههاي سياسي کويت در اين انتخابات شرکت مي کنند. اين تحريم براي دومين بار و در اعتراض به اصلاح قانون انتخابات توسط دولت کويت صورت گرفته است. گروههاي مخالف کويت به همراه اعضاي مخالف مستقل هيچ کرسي در پارلمان تحت حمايت دولت که در دسامبر انتخاب شد، ندارند اما مخالفان و افراد مستقل در انتخابات فوريه سال 2012 ، 36 کرسي در اختيار داشتند. دادگاه عالي کويت اين دو پارلمان را به سبب نقص هاي آيين نامه اي منحل کرد.

جنبش قانوني اسلامي که شاخه سياسي اخوان المسلمين کويت است به رغم حمايت از نظم اجتماعي ، اصلاحات سياسي و اقتصادي را خواستار شده است. اين جنبش هيچ نامزدي را به اين انتخابات نفرستاده، و از راي دهندگان نيز خواسته است در انتخابات شرکت نکنند.ائتلاف تکفيري اسلامي نيز درباره مسئله شرکت در انتخابات به دو دسته تقسيم شده است، بخشي از آن در انتخابات شرکت مي کنند و عده اي از آنها انتخابات را تحريم کرده اند.حزب امت اسلامي تنها حزب موجود در کويت است که توسط دولت به رسميت شناخته نشده است. اين حزب با ديدگاههاي افراطي و پيشرو در خصوص اصلاحات از جمله تشکيل دولت منتخب و نظام پارلماني کامل اين انتخابات را تحريم کرده است.

فراکسيون مردمي «عمل » به همراه نمايندگان سابق پارلمان کويت به رهبري احمد السعودن رئيس مجلس سابق کويت بر مسائل پوپوليستي نظير مسکن، افزايش حقوق متمرکز است و اصلاحات دموکراتيک افراطي را خواستار شده است. اين گروه نيز از مردم خواسته است انتخابات را تحريم کنند.مجمع دموکراتيک يک گروه ليبرال و حامي سرسخت اصلاحات سياسي و اقتصادي با اولويت توسعه است و تصميم گرفته است انتخابات را تحريم کند، اگر چه تعداد اندکي از اعضاي اين مجمع جدا شده اند و در نظر دارند در انتخابات شرکت کنند.                         
                                                  
گروههايي که در انتخابات شرکت مي کنند شامل ائتلاف دموکراتيک ملي (گروههاي ليبرال ميانه رو و افراد نزديک به بازرگانان) ، جنبش عمل ملي (گروهي ليبرال که بخشي از مخالفان اصلي کويت نيستند) ، ائتلاف اسلامي ملي (يک گروه شيعه که با معرفي پنج نامزد علنا از انتخابات حمايت کرده است)، ائتلاف صلح و عدالت (يک گروه شيعه) و تقريبا همه قبايل بدوي هستند. با اين حال، تحليلگران انتظار ندارند مشارکت قبايل در اين انتخابات قوي باشد.

فعاليت احزاب سياسي در اين اميرنشين حاشيه خليج فارس ممنوع است اگر چه اين گروهها در کويت عملا به عنوان احزاب سياسي فعاليت مي کنند. نظام پارلماني کويت منحصربه فرد است چرا که رقبا به صورت انفرادي رقابت مي کنند و دولت طبيعتا با انتصاب افرادي خارج از پارلمان تشکيل مي شود.


برچسب ها: تحریم ، انتخابات ، گروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار