يک مقام امنيتي سابق صهيونيستي فاش کرد سازمان اطلاعات نظامي اين رژيم در بسياري از کشورهاي عربي رخنه کرد تا در اين کشورها فتنه انگيزي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربي، "عاموس يادلين" رئيس سابق شعبه اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي اعلام کرد سازماني که وي رياستش را بر عهده داشت در چند کشور عربي ازجمله مصر ، تونس ، مغرب ، عراق ، سودان ، يمن ، لبنان ، ايران ، ليبي ، فلسطين و سوريه نفوذ کرده است. 

وي به شبکه هفت تلويزيون اسرائيل گفت شعبه اطلاعات نظامي توانست شبکه هاي جمع آوري اطلاعات را در تونس ، ليبي و مغرب مستقر کند که بر همه زمينه هاي سياسي ، اقتصادي و اجتماعي اين کشورها تاثير گذاشت.

وي از ماهيت اين نفوذ ها در مغرب حرفي نزد.  

يادلين که هم اکنون رياست موسسه پژوهشهاي امنيت ملي وابسته به دانشگاه تل آويو را بر عهده دارد و با دو نهاد امنيتي و سياسي در کابينه نتانياهو مرتبط است، گفت: مصر عرصه بيشترين فعاليتهاي اسرائيل است و اين فعاليت براساس طرح ترسيم شده از سال 1979 گسترش يافته است و نفوذ سياسي، امنيتي و نظامي در چندين مرکز ايجاد شده است. 

وي افزود شبعه اطلاعات نظامي در فعاليت هاي خود موفق شد به تنش هاي طائفه اي و اجتماعي شدت بخشد تا يک محيط  دائما درگير و متشنج و چند دسته ايجاد کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار