رسانه های یمن اعلام کردند یک دادگاه در این کشور نه عضو القاعده را روز یکشنبه بابت طرح ریزی ترور "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور این کشور به حبس بین دو تا 10 سال محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگـزاری رویترز؛ یمن در حال جنگ با یکی از فعال ترین شاخه های القاعده موسوم به القاعده در شبه جزیره عربستان است. چند مورد حمله جنگجویان این گروه به اهداف غربی از جمله خطوط هواپیمایی غربی تا کنون ناکام مانده است.
مقامات دادستانی یمن در این باره اعلام کردند این افراد که به طرح ریزی ترور افسران ارتش یمن و ربودن اتباع خارجی نیز محکوم شده اند، طی سال کنونی یک بمب را در مسیر تردد «هادی» به کاخ ریاست جمهوری یمن کار گذاشتند.
بر اساس اعلام دادستانهای یمن، هدف این گروه منفجر کردن بمب از راه دور و ترور «هادی» بود، اما این بمب توسط نیروهای امنیتی کشف و خنثی شد.
این حمله یکی از چندین مورد سوء قصد به «هادی» بود. وی در ماه فوریه سال 2012 به عنوان رئیس جمهور یمن انتخاب شد. "علی عبد الله صالح" رئیس جمهور پیشین یمن پس از مواجه شدن با اعتراضات گسترده مردمی، با امضای یک موافقتنامه انتقال قدرت از سمت خود کناره گیری کرد.
برچسب ها: القاعده ، بین الملل ، ترور ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار