در پی اعلام برچیدن برخی تحریم‌های یکجانبه ژاپن بر ضد پیونگ یانگ، کره جنوبی امروز پنجشنبه به توکیو درباره هر گونه تلاش برای تضعیف تلاش‌ها به منظور وادار ساختن کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای هشدار داد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اعلام برچیدن برخی تحریم‌های یکجانبه ژاپن بر ضد پیونگ یانگ،  کره جنوبی امروز پنجشنبه به توکیو درباره هر گونه تلاش برای تضعیف تلاش‌ها به منظور وادار ساختن کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای هشدار داد . 

وزارت امور خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد سئول ماهیت بشردوستانه نگرانی‌های ژاپن را درباره مسئله اتباع ربوده شده این کشور درک می‌کند، ولی در عین حال تاکید دارد هر گونه مذاکره با پیونگ یانگ در خصوص مسائل مربوط از جمله برچیدن تحریمها باید در فضایی شفاف صورت پذیرد . 

در این بیانیه تاکید شده است: هر گونه تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت ژاپن نباید روند هماهنگی‌های بین المللی را میان کره جنوبی ،آمریکا و ژاپن درباره برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی مختل سازد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز اعلام کرد با توجه به پیشرفت‌های به دست آمده در مذاکرات با کره شمالی بر سر اتباع ربوده شده ژاپنی ،  برخی از تحریم های یکجانبه این کشور بر ضد پیونگ یانگ برچیده می شود . 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، سئول ، کره ، شمالی ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار