یک مقام ارشد عراقی اعلام کرد این کشور در حال ارزیابی صحت و اعتبار اطلاعات به دست آمده درباره تهدیدهای ستیزه جویان داعش علیه سامانه های متروی آمریکا و فرانسه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی هشدار نخست‌وزیر عراق مبنی بر تلاش تروریست‌ها برای حمله به متروها، تدابیر امنیتی در تمامی ایستگاه‌های مترو نیویورک و راه آهن فرانسه افزایش یافت .

در عین حال، یک مقام ارشد عراقی اعلام کرد اطلاعات در خصوص این تهدیدها را به مقامات امنیتی مربوطه شرکای خود انتقال داده ایم.

پیشتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد صبح پنجشنبه اطلاعات محرمانه «موثقی» را در خصوص این توطئه داعش دست‌ آورده است.

این مقام ارشد عراقی در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: تهدیدهایی جدی وجود داشت که توسط دستگاه اطلاعاتی عراق کشف شد. اطلاعات مربوط به این تهدیدها به مقامات امنیتی مربوطه شرکای ما انتقال پیدا کرد.

وی افزود: یک ارزیابی کامل از صحت و اعتبار اطلاعات به دست آمده و میزان اجرا شدن این برنامه ها، در دست اجرا است. ما نمی توانیم در رسانه ها به بحث و بررسی بیشتر درباره ماهیت این تهدیدها بپردازیم.

این مقام عراقی در پایان گفت: ما تنها می توانیم به تایید دوباره این موضوع اکتفا کنیم که داعش تا زمانی که ریشه کن نشده باشد، همچنان صلح و امنیتی جهانی را به خطر خواهد انداخت.


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار