با امضای توافقنامه صلح و الحاقیه امنیتی آن، یمنی‌ها نفس راحتی کشیدند اما حقیقت این است که ریشه کن شدن فتنه، تحقق نیافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الثوره"؛ با امضای توافقنامه صلح، شراکت و الحاقیه امنیتی آن، یمنی ها نفس راحتی کشیدند و به ریشه کن شدن فتنه، امیدوار شدند، ولی با رسوخ عامل زمان و کندی در اجرای آن، آنچه بیم آن می رفت، اتفاق افتاد و آن سوق دادن کشور به سمت منحنی خونین خطرناک، از طریق انفجارهایی که هدفش فتنه انگیزیکه سوریه، عراق، لیبی و سومالی در دام آن گرفتار شدند، است.

طرف های بیگانه، یمن را به سمت سناریوهای لیبی و عراق و ایجاد بازار جدیدی مانند بازارهای آشوب های مسلحانه ی خونینی که در منطقه، میان اردوگاه های بیگانه طرف هایی که از بازار منفعت طلبانه خود حمایت می کند و سعی در پیروزی متحد خود دارد، در گرفته است، سوق می دهند.

سه واقعیت وجود دارد که باید درک شود و نباید از آن غفلت کرد: 
واقعیت اول: اعتماد و تکیه به بیگانگان، سودی ندارد و هیچ مشکلی را برطرف نمی سازد، بلکه برعکس، شرایط را تشدید و بدتر می سازد.
کسانی که معتقدند آشوب مسلحانه در یمن و تکرار سناریوهای لیبی، عراق، سوریه و یا سومالی در آن، ممکن است باعث ثبات و امنیت شود، اشتباه می کنند؛ تمام تجربه هایی که منطقه شاهد آن بوده است، تائید می کند که بهترین و تضمین کننده ترین راه ثبات، در امنیت منطقه نهفته است و بدون امنیت یمن، امنیتی در منطقه وجود نخواهد داشت.

واقعیت دوم: علی رغم تمام اتفاقاتی که روی داده، هنوز سیاستمداران یمنی، این فرصت را دارند تا با درک این موضوع که اگر فرزندان یمنی خود به به کشور خود اهمیت ندهند، هدف آشوب های مسلحانه و فرقه گرایی، ویرانگری، تضعیف و نابودی کل یمن است، این کشور را نجات دهند.

واقعیت سوم: فتنه اسباب و مسبباتی دارد و در نتیجه، در هیچ شرایطی، نیاید روغن بر آتش پاشید و فرصت را در اختیار بیگانگان قرار داد تا آتش فتنه را در کشور روشن سازند؛ در نتیجه، هرکه وطن برایش اهمیت دارد، باید از غرور خود بگذر و این را بفهمد که یمن، هیچگاه ملک شخصی کسی نبوده و نخواهد بود؛ یمن برای تمام مردم یمن است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار