آستان مقدس حسینی در شهرهای مختلف با برپایی چادرها و پرداخت کمک هزینه هتل به میزان دو میلیارد دینار و بکارگیری 500 خودرو برای انتقال زائران به کربلا و برعکس از کربلا به مناطق دیگر و دیگر بسته‌های خدماتی خود، به زائران حسینی خدمت رسانی می‎کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العراقیه، شیخ عبدالمهدی کربلائی نماینده مرجعیت عالی عراق و دبیر کل آستان مقدس حسینی گفت: این خدمات با کیفیت و خاص که استانه مقدس حسینی ارائه می دهد از خارج کربلا آغاز شد. در ورودی کربلا- بابل شهرکی مدرن ایجاد شده که شامل خدمات بهداشتی، غذایی و محل های برای استراحت و و اقامت زائران دیگر خدمات عمومی می‎باشد.

او افزود شهرک دیگری در محور نجف - کربلا  برپا شده که ظرفیت پذیرش بسیاری از زائران را دارد و شهرک سومی نیز در مسیر بغداد-کربلا درست شده که تمامی خدمات ذکر شده در این منطقه نیز ارائه می شود.

الکربلائی اضافه کرد آستان مقدس همچنین خدمات نقل و انتقال زائرین را از مرکز شهر کربلا به دیگر مناطق را با بکارگیری حدود 500 خودور فراهم کرده است. این خودروها با همکاری آستان مقدس و وزارتخانه های کشور در محور کربلا- بابل در تمامی ساعت مشغول خدمات رسانی می باشند.

همچنین به کمک سه هزار نیروهی داوطلب شرایط امنیتی و کنترل جریان زیارت فراهم شده است. الکربلائی تاکید کرد خدمات غذایی به زائران در حجم وسیعی تدارک دیده شده و حدود دو میلیارد دینار برای تغذیه زائران اربعین در خلال 12 روز هزینه شده است. این غذا در شهرک های زائرین و چادرهای اقامتی و مهمانخانه حسینی و مجمع سید الشهدا توزیع می گردند.

بیمارستان سفیر الحسین و مراکز بهداشتی داخل و خارج شهر نیز به زائران خدمات بهداشتی و سلامتی ارائه می‎دهند.

مراکز گمشدگان نیز با تجهیز به وسائل جدید و پیشرفته، امر پیدا شدن گمشدگان را آسانتر نموده است.

شیخ عبدالمهدی کربلائی اشاره کرد خدمات متعدد دیگری نیز برای زائران تدارک دیده شده است که با این حال این خدمات نیاز این همه زائر را که هر ساله بر تعداد آنها افزوده می شود را برآورده نمی کند. همانطور که روزنامه انگلیسی ایندیپندت این زیارت را بیش از دومیلیون و بزرگترین تجمع مسالمت آمیز در جهان توصیف کرد.

الکربلائی همچنین اشاره کرد صدها مبلغ برای نشر احکام دینی و آشنایی زائران با مسائل شرعی و اهتمام به شعائر دینی و حجاب به کار گرفته شد.

او افزود تعداد زائران کشورهای دیگر رو به افزایش است چنانکه دو سال پیش تعداد زائران 500 هزار نفر بوده اما این رقم در سال گذشته یه 800 هزار نفر افزایش یافت و امسال نیز تعداد زائران به دو میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین این امر مستلزم فراهم نمودن امکانات و خدمات بیشتری برای زائران است. برجسته ترین مساله ای که در زیارت اربعین گذشته نمود پیدا کرد مساله امنیتی و نقل و انتقال مسافران بخصوص مسافران میانسال بوده است که ما تلاش نمودیم برخی از این شکل را برطرف کنیم اما در پاره ای از اوقات به دلیل درو بودن مسافت ها خدمات رسانی با مشکلاتی رو به رو بوده است.

او ابراز امیدواری کرد در خلال سال های آینده این مشکلات برطرف و وسائل حمل و نقل و محل های استراحت بیشتری برای زائران تدارک ببینند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار