سیاستمداران آلمانی از افزایش نفوذ آنکارا بر شهروندان ترکیه ای تبار این کشور نگران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، سیاستمداران آلمانی روز یکشنبه درباره افزایش نفوذ آنکارا بر ترکیه ای تبارهایی که در این کشور زندگی می کنند ابراز نگرانی کردند.

آلمان در گذشته شاهد وقوع حوادث خشونت آمیز میان ترکیه ای تبارهای ملی گرا و نیروهای کرد بوده است و مقامات این کشور از این موضوع نگران هستند که تنش های ایجاد شده در جامعه ترکیه پس از کودتای نافرجام ماه گذشته، باعث ایجاد ناآرامی هایی در خاک این کشور شود.

هزاران تظاهرکننده از جامعه ترکیه ای تبارهای آلمان روز یکشنبه گذشته در شهر کلن گرد هم آمدند تا حمایت خود را از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کنند. خودداری مقامات آلمان از صدور مجوز پخش سخنرانی ویدیویی اردوغان در این راهپیمایی، باعث تشدید تنش های دیپلماتیک میان آنکارا و برلین شد.

«فولکر کاودر» متحد آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در این باره در گفتگو با رسانه های این کشور گفت: «افرادی که اصالت ترکیه ای دارند و در اینجا زندگی می کند، باید از قوانین و رسوم ما پیروی کنند.»

وی افزود: «بنابراین، به تلاش های انجام شده توسط دولت ترکیه و حزب حاکم "عدالت و توسعه" مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن ترکیه ای تبارهایی که در آلمان زندگی می کنند، نگران هستم.»
«برند ریکسینگر» از بنیانگذاران حزب افراطی «چپ» آلمان نیز در خصوص افزایش تنش ها در میان جمعیت ترکیه ای تبارهای آلمان هشدار داد.

وی در این باره گفت: «حامیان اردوغان هم اکنون هم فشارهای زیادی را بر مخالفان در آلمان اعمال می کنند. این موضوع باید متوقف شود. هیچ تهدیدی نباید در میان ما وجود داشته باشد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار