نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه همزمان با یکدیگر به ایالت حساس پنسیلوانیا سفر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته (شنبه) برای بیان دیدگاه خود درباره آینده آمریکا به شهر تاریخی گتیسبورگ در ایالت پنسیلوانیا رفت؛ یعنی همان شهری که آبراهام لینکلن 153 سال پیش در 19 نوامبر 1863 (29 آبان 1242) نطق تاریخی خود علیه نژادپرستی را در آن ایراد کرد. 

نبرد کلینتون و ترامپ در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا + تصاویر

ترامپ در سخنرانی خود در این شهر تا اندازه‌ای سعی کرد مشابه لینکلن حرف بزند. او گفت به دنبال این است که تفرقه و دودستگی را در جامعه آمریکا از بین ببرد. اما در حالیکه می‌توانست برروی مسائل مهمتری تاکید کند تا در فاصله کمتر از 3 هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خود را در نظرسنجی‌های انتخاباتی به هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها نزدیک‌تر کند، ترجیح داد به جای بحث درباره میراث آبراهام لینکلن به انتقاد از رسانه‌ها بپردازد.

نبرد کلینتون و ترامپ در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا + تصاویر

نامزد جمهوری‌خواهان در سخنرانی خود در شهر گتیسبورگ، رسانه‌های تاثیرگذار آمریکا را به دروغ پراکنی و رفتار مغرضانه با خود متهم کرد و در حالیکه همزمان با سخنرانی او در این شهر، یک بازیگر زن (جسیکا دریک) نیز روز گذشته با ادعای فساد اخلاقی علیه او تعداد شاکیانش را به عدد 11 رساند،‌ تهدید کرد "تمامی زنان دروغگویی که با داستان‌سازی‌های خود او را به آزار جنسی متهم کرده‌اند را پس از پایان یافتن انتخابات به دادگاه خواهد کشاند."

بخشی از سخنرانی دیروز ترامپ در گتیسبورگ درباره برنامه 100 روزه او پس از پیروزی در انتخابات نیز با آنچه که پیش از این درمورد آن گفته شده بود، تفاوت‌های زیادی داشت. اعضای ارشد ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان پیش از سفر انتخاباتی ترامپ به گتیسبورگ وعده یک سخنرانی جدی با موضوعاتی جدید را مطرح کرده بودند؛ اما نطق دیروز ترامپ درباره برنامه 100 روزه خود تکرار همان وعده‌های انتخاباتی قبلی مانند تجدیدنظر در قراردادهای تجاری آمریکا با دیگر کشورها، ‌اصلاح قوانین مهاجرتی و ابطال طرح ملی بیمه سلامت اوباما معروف به "اوباماکر" و جایگزینی آن با یک طرح ملی دیگر بود. 

نبرد کلینتون و ترامپ در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا + تصاویر

وی همچنین در این سخنرانی بار دیگر وعده خود در مورد ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با قاچاق و مهاجرت قانونی به آمریکا را تکرار کرد و گفت هزینه ساخت این دیوار را دولت مکزیک باید پرداخت کند.

با این حال، ترامپ در سخنرانی انتخاباتی دیروز خود به وضوح جدی‌تر و سنجیده‌تر از قبل سخن گفت. به همین دلیل، سخنرانی دیروز او برای مخاطبانی که تا پیش از این شناخت کاملاً‌ متفاوتی از او داشتند، تازگی داشت.

همزمان با ترامپ، هیلاری کلینتون نیز روز گذشته را در ایالت پنسیلوانیا گذراند؛ اما از رفتن به گتیسبورگ به دلیل حضور ترامپ در آنجا امتناع کرد. وی در یکی از سخنرانی‌های خود در این ایالت با اشاره به وعده ترامپ مبنی بر شکایت از زنانی که او را به فساد اخلاقی متهم کرده‌اند، در اظهاراتی کنایه‌آمیز گفت چنانچه ترامپ بخواهد به این وعده خود عمل کند باید پس از پیروزی در انتخابات بیشتر وقت خود را صرف شکایت کردن از زنان بی‌شماری کند که بواسطه رفتار خود او علیه او دست به افشاگری زده‌اند. 

نبرد کلینتون و ترامپ در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا + تصاویر

نامزد دموکرات‌ها همچنین در این سخنرانی خطاب به حدود 1800 نفر از هواداران خود گفت مطمئناً در میان اطرافیان شما افرادی وجود دارند که می‌خواهند به ترامپ رای دهند. از طرف من به آنها بگویید که من به خوبی درک می‌کنم که آنها به رئیس جمهوری نیاز دارند که دلسوز آنها باشد و به حرف آنها گوش کند. به آنها بگویید من هم مانند ترامپ قول می‌دهم برای آنها چنین رئیس جمهوری باشم.

نظرسنجی بلومبرگ که پس از افشای نوار صوتی اخیر علیه ترامپ از سوی واشینگتن پست انجام شد نشان می‌دهد کلینتون در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا 9 درصد جلوتر از ترامپ است. از سال 1988 هیچ نامزد جمهوری‌خواهی در این ایالت پیروز نشده است و به همین دلیل، ترامپ به شدت به دنبال پیروزی در این ایالت است. با توجه به رقابت نزدیک کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌های ملی، پیروزی در ایالت‌های خاکستری مانند پنسیلوانیا که آرای انتخاباتی آنها از قبل قابل پیش‌بینی نیست برای هر دو آنها حائز اهمیت است.  

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
ترامپ خرپول است و الفبای سیاست را نمی داند.او به مدد پول تابدین مرحله آمده. حتی میتوان ادعا نمود که حزب را خریده . حزب چطوری رضایت داده که چنین کاندیدی معرفی کند. مگر اینکه اعتقادی به پیروزی ترامپ نداشته باشد. و فقط بخواهد ترامپ راسرکیسه کند. ترامپ از زندگی مادی چیزی کم ندارد فقط کسری او نیاز به شهرت (ریاست جمهوری ) است. هیلاری عاقل تر از ترامپ است همه به پیروزی هیلاری خوشبین هستند. پیروزی ترامپ یعنی پیروزی شرکت ها و باندبازی و ... هرچند که برخی حقایق از زبانش جاری شده.
آخرین اخبار