رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از راه یابی دانش آموز دختر عشایری به مرحله کشوری نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با ساخت دستگاه دیجیتال گردو شمار خبر داد.

دانش آموز عشایرکرمان درجمع کشوری های خوارزمیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش عشایری، منوچهر امیرتیموری گفت: دانش آموز فاطمه پهلوان از مدرسه متوسطه دوم عفاف عنبرآباد با کسب امتیاز لازم در مرحله استانی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت.

وی گفت: با توجه به این که شمارش گردو در حال حاظر به صورت سنتی و با دست انجام می شود، ساخت دستگاه دیجیتال گردو شمار قابلیت شمارش بسیار خوبی را در مدت زمان کوتاه دارد، می تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری با بیان این که جشنواره جوان خوارزمی هر ساله از ابتدای سال تحصیلی با رقابت دانش آموزان پژوهشگر در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشور در 15 رشته برگزار می شود، اظهار داشت: طرح‌های آماده شده برای این جشنواره باید در شانزده گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو و زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری‌نانو، هوافضا، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و مکانیک و پنج محور پژوهشی و فناوری از جمله طرح‌ها و پژوهش‌های بنیادی، طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری به جشنواره جوان خوارزمی ارسال شوند.

وی در ادامه گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان در میان جوانان، ارج‌نهادن به مقام والای پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان کشور، تسهیل مسیر تجاری‌سازی و کاربردی کردن نتایج تحقیقات جوانان کشور و شناسایی و معرفی استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی و نیز حمایت از برگزیدگان، از اهداف برگزاری نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی (دانش‌پژوهان و فناوران) است که در چهار محور اصلی پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای و نوآوری و ابتکار برگزار می‌شود.

امیر تیموری خاطر نشان کرد: امتیازات برگزیدگان نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی دریافت تندیس و لوح تقدیر، استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و استفاده از تسهیلات ورود به مراکز آموزش عالی خواهد بود.

مسابقات کشوری در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول آن 16 مرداد (داوری غیرحضوری) به پایان رسیده و مرحله دوم نیز 24 و 25 مرداد ماه (دفاع حضوری) در محل دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

دستگاه دیجیتال گردوشمار ساخته دانش آموزعشایری کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار