رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۱۹۱ هزار و ۸۹۹ پرونده ورودی سال گذشته به دادگستری استان ۹۸ درصد آن‌ها یعنی ۱۸۷ هزار و ۱۲۳ پرونده مختومه شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۴۳ هزار پرونده باقی مانده سال گذشته نیز در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار و ۹۷۲ پرونده از مجموع کل پرونده‌های سال گذشته استان مربوط به شهرستان‌ها بوده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: براساس برآورد‌های انجام شده افزون بر ۹۲ درصد رای دادگاه‌های سیستان و بلوچستان قطعی و تنها هشت درصد آن‌ها به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

 تعهد ۳۰۰ میلیاردی خیران سیستان و بلوچستان در جشن گلریزان

رئیس شورای قضایی استان گفت: امسال ۳۰ جشن گلریزان در استان پیش بینی شد که در ماه مبارک رمضان ۲۰ جشن در ۱۹ شهرستان استان برگزار شد.

حمیدی افزود: مردم خیر و نوعدوست استان در این جشن‌ها پرداخت حدود ۳۰ میلیارد ریال را متعهد شدند که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان آن نقد شده است.

وی با بیان اینکه در جشن‌های گلریزان پارسال بیش از ۱۳ میلیارد ریال جمع آوری شد، ابراز امیدواری کرد در جشن‌های گلریزان امسال میزان کمک‌های نقدی خیران به بیش از ۲۰ میلیارد ریال برسد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: ۱۰ جشن گلریزان سیستان و بلوچستان نیز تا پایان تابستان امسال در بین صنوف و اقشار مختلف نظیر اصناف، ورزشکاران و هنرمندان برگزار می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان آزاد شدند و ۷۲ نفر همچنان در زندان‌ها بسر می‌برند.

 پیگیری جدی تخلف متهمان توهین به مردم سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه احکام قضایی برای متهم توهین به مقدسات اهل سنت استان در چند روز اخیر صادر می‌شود گفت: اتهام این فرد که استاد دانشگاه آزاد بود توهین به مقدسات است.

وی افزود: همچنین با توجه به توهین یکی از خبرنگاران صدا و سیما به مردم سیستان با اقدام مدعی العموم پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی فارغ از گرایش‌های قومی، مذهبی و سیاسی وظایف خود را بر اساس قانون در حوزه خدمت به مردم انجام می‌دهد.

۴۰ درصد زندانیان سیستان و بلوچستان مرتبط با مواد مخدر هستند

حمیدی گفت: حدود ۴۰ درصد زندانیان این استان را افراد مرتبط با حوزه مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر اعطای امان نامه در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد، افزود: آغوش رافت و مهربانی نظام جمهوری اسلامی برای تمامی اشرار و عاملان ناامنی که از کرده خود نادم و پشیمان هستند، به شرط نداشتن شاکی خصوصی باز است و این قبیل افراد می‌توانند با استفاده از این موقعیت و معرفی خود به دستگاه‌های امنیتی و قضایی به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

وی با اشاره به پرونده متهمان خودرو گفت: این پرونده ملی که شاکیانی از استان‌های گلستان و تهران نیز دارد در محاکم سیستان و بلوچستان درحال رسیدگی است.

حمیدی افزود: متهمان این پرونده حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند که تاکنون کل اموال شناسایی شده از آنان به حدود سه میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی گفت: در این زمینه ستادی در قوه قضاییه تشکیل و نشست‌های در این رابطه برگزار شده است.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۱ تير ۱۳۹۷
درود بر قوه قضائیه
Iran (Islamic Republic of)
بلوچستانی
۱۳:۰۲ ۰۱ تير ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار