مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: علاوه بر ۴۰ ایده ارائه شده در سال‌های اخیر پنج طرح دیگر نیز طراحی شده که باید با تفکر جمعی این طرح‌ها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان از تبدیل به قانون شدن ایده‌های بهزیستی استان کرمان خبر داد و گفت: علاوه بر ۴۰ ایده ارائه شده در سال‌های اخیر پنج طرح دیگر نیز طراحی شده که باید با تفکر جمعی این طرح‌ها اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بهزیستی استان کرمان با یک نگاه علمی و کارشناسی به مسائل مختلف ورود جدی دارد؛ تصریح کرد: طرح مشاوره ژنتیک در یک سالی که تبدیل به قانون شده است با موانع بسیاری روبه رو شده است و می‌توان ادعا کرد که این طرح قبل از تصویب منسجم تراجرا می‌شد.

وی افزود:استان کرمان رتبه اول نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را دارد که بی‌توجهی و عدم مسئولیت خانواده‌ها در نگهداری و مراقبت از فرزندانشان دلیل این افزایش است و متاسفانه با حکم قاضی این فرزندان به مراکز بهزیستی وارد می‌شوند بدون اینکه خانواده‌های بی مسولیت، حاضر به اجرای مسولیت قانونی خود در قبال فرزندانشان باشند.

صادق‌زاده از راه اندازی بانک اطلاعات خیر از سوی بهزیستی استان کرمان خبر داد و گفت: این طرح باید با تفکر جمعی در سطح استان هماهنگ و اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه برای اجرای طرح‌ها و ایده‌ها مشکلات اعتباری وجود ندارد بلکه مشکل هماهنگی‌های بین بخشی وجود دارد گفت: اگر تفکرات در یک قالب ساماندهی شوند ورودمان در همه حوزه‌های اجتماعی به نتیجه مثبت منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه طلاق باید سالانه ۲۵ درصد کاهش یابد؛ گفت: بهزیستی استان کرمان نسخه قابل اجرا در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق دارد و برنامه‌های زیادی نیز در حوزه اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد در دستور کار دارد.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه ۴۶۰ مرکز پیشگیری از اعتیاد در سطح استان وجود دارد که ۹۱ مرکز آن تحت نظارت بهزیستی استان کرمان است، گفت: متاسفانه چرخه پیشگیری، نگهداری و درمان فرد در جامعه وجود ندارد و لازمه یک پیشگیری اقدام همه جانبه است.

وی افزود: مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان نیازمند اراده و همسبتگی از سوی همه دستگاه‌های اجرایی است که در سال گذشته با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان نیز هماهنگی‌هایی انجام شده که بخشی از اعتبارات تملک دستگاه‌های اجرایی در حوزه مناسب‌سازی شهری ویژه معلولان هزینه شود، اما متاسفانه هیچ دستگاهی اقدام مناسب نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از کودکان ۴ تا ۶ سال کرمان در مهد‌های کودک آموزش می‌بینند؛ بیان کرد: صدرصد فرزندان سن آموزش در خانواده‌های بی‌بضاعت از این آموزش‌ها بی بهره مانده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه از آموزش کودکان در سن ۴ تا ۶ سال غفلت شده است؛ افزود: برخورد با کودک صفر تا ۶ سال با آموزش کلاسیک آموزش و پرورش متفاوت است.

صادق‌زاده از وجود ۶۰ مرکز شبه خانواده در کرمان خبرداد و گفت: در این مراکز حمایت‌های مالی و معنوی به کودکان ارائه می‌شود، اما یک خلأ بزرگی که در این رابطه وجود دارد این است که بعد از ۱۷ سال وارد جامعه می‌شوند که توان ورود به جامعه را ندارند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ی

وجود ۶۰ مرکز شبه خانواده در کرمان

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار