سه منبع مطلع در حکومت عربستان سعودی گفتند علت لغو طرح ارائه بخشی از سهام شرکت نفتی آرامکو در بازار‌های جهانی دخالت پادشاه این کشور بود.

ارائه سهام آرامکو عربستان با دخالت ملک سلمان متوقف شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سه منبع مطلع در حکومت عربستان سعودی گفتند علت لغو طرح ارائه بخشی از سهام شرکت نفتی آرامکو در بازار‌های جهانی دخالت سلمان پادشاه این کشور بود.

در طول دو سال گذشته عربستان سعودی آماده ثبت پنج درصد از سهام شرکت ملی نفت خود در بازار سهام جهانی شده بود. مقامات سعودی پیشنهاد عمومی این سهام را در بازار‌ها و بانک‌های جهانی و نیز با شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده بودند. این طرح سنگ بنای برنامه اصلاح اقتصادی عربستان سعودی اعلام شده بود.

این طرح به ابتکار محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ ساله این کشور بود که به نظر وارث بزرگترین کشور صادرکننده نفت در جهان است. اما بعد از چند ماه شکست، بخش‌های بین المللی و داخلی این طرح برچیده شد.

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که سلمان با اعضای خانواده خود، بانکداران و مدیران ارشد نفتی شامل یکی از مدیران ارشد آرامکو دیدار کرد. این مباحثات در طول ماه رمضان برگزار شد که اواسط ماه ژوئن میلادی پایان یافت.

افرادی که به سلمان مشورت داده اند گفته اند پیشنهاد عمومی سهام آرامکو موجب تضعیف عربستان سعودی می‌شود. آن‌ها گفتند نگرانی اصلی از فاش شدن همه جزئیات مالی شرکت آرامکو به علت ارائه عمومی سهام آن است.

انتهای پیام/

عرضه سهام آرامکوی عربستان به فرمان پادشاه این کشور لغو شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار