گونتر اوتینگر، کمیسر بودجه اروپا اعلام کرد اگر انگلیس توافق انجام شده با بروکسل در زمینه برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را تصویب نکند، اتحادیه اروپا باید هرچه سریع‌تر بودجه خود را اصلاح کند.

کمیسر بودجه اروپا: اروپا باید هرچه سریع‌تر بودجه خود را اصلاح کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گونتر اوتینگر، کمیسر بودجه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد اگر انگلیس توافق انجام شده با بروکسل در زمینه برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را تصویب نکند، اتحادیه اروپا باید هرچه سریع‌تر بودجه خود را اصلاح کند.

اوتینگر در پایان نشست نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا گفت: «در صورت خروج بدون توافق دو طرف در نوزدهم مارس دو هزار و نوزده، ما احتمالا برای مابقی سال با کسری چند میلیارد یورویی (کمتر از ده میلیارد) و نیز رقم بالاتری برای سال ۲۰۲۰ مواجه خواهیم شد.»

بر اساس توافق برکسیت بین لندن و اتحادیه اروپا، انگلیس در دوره خروج خود از اتحادیه اروپا موسوم به دوره انتقالی، حق مشارکت خود را برای بودجه اروپا در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پرداخت خواهد کرد.

نمایندگان انگلیس قرار است ۱۵ ژانویه برای تصویب این توافق رای بدهند، اما باتوجه به وجود موافقان و مخالفان زیاد درباره برکسیت ممکن است تصویب آن به خطر بیافتد.

تصویب نشدن این توافق ممکن است ادامه پرداخت‌های انگلیس به اتحادیه اروپا را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار