معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: طرح ملی فشارخون بر روی بیش از ۲۵ هزار مادر باردار در حوزه زیر پوشش این دانشگاه درحال انجام است.

طرح ملی فشار خون بر روی ۲۵ هزار مادر باردار سیستان و بلوچستان درحال انجام استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: پرفشاری خون به دلیل افزایش ابتلای فرد به انواع سکته قلبی و مغزی عامل خطر مهمی برای این بیماری کشنده و ناتوان کننده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجاییکه فشار خون بالا در مادران باردار عوارض شدیدی بر روی جنین آنان به همراه دارد در طرح ملی فشار خون این قشر از اهمیت بالایی در غربالگری قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: طرح ملی فشارخون از ۲۷ اردیبشهت همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان نیز اجرایی شده است.

وی گفت: در این طرح علاوه بر اطلاع رسانی و انجام فعالیت‌های آموزشی و اندازه گیری فشارخون اقداماتی نظیر ارائه خدمات مشاوره‌ای در قالب بسیج همگانی برای همه‌ی افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار درحال انجام است.

طباطبایی خاطر نشان کرد: افزون بر ۵۰ درصد افراد در سیستان و بلوچستان از فشارخون بالای خود اطلاع ندارد و این طرح کمک خوبی به جلوگیری از عوارض این بیماری در افراد می‌کنند.

انتهای پیام/ع

طرح ملی فشار خون در سیستان و بلوچستان درحال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار