ایندیپندنت نوشت میلیون‌ها فقیر در آمریکا بر اساس تغییرات پیشنهادی دولت ترامپ ممکن است دسترسی به بن‌های غذایی را که برای آن‌ها نقشی حیاتی دارد از دست بدهند.

قطع کمک غذایی ۲۰ میلیون خانوار آمریکایی بر اساس طرح دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در مطلبی با عنوان "طرح دولت ترامپ و قطع کمک غذایی ۲۰ میلیون خانوار آمریکایی" نوشت: میلیون‌ها فقیر در آمریکا بر اساس تغییرات پیشنهادی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور ممکن است دسترسی به بن‌های غذایی را که برای آن‌ها نقشی حیاتی دارد از دست بدهند.

این قوانین جدید پیشنهادی وزارت کشاورزی، در واقع شرایط سختگیرانه تری را برای افراد واجد شرایط دریافت بن‌های غذایی در نظر می‌گیرد و شیوه ثبت نام خانوار‌ها در این برنامه کمک غذایی در ۴۰ ایالت تغییر می‌کند که به اصطلاح به آن برنامه کمک‌های غذایی مکمل می‌گویند.

تقریباً ۲۰ میلیون خانوار با ۴۰ میلیون جمعیت در سال ۲۰۱۸ از برنامه کمک‌های غذایی مکمل استفاده کردند که این طرح در واقع به افراد، کمک ماهیانه‌ای برای خرید مواد غذایی می‌دهد.

بررسی‌های دقیق موسسه اربن (Urban) درباره آثار و نتایج این قوانین جدید نشان می‌دهد که با اجرای آن در یک ماه، سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کمتر کمک‌های غذایی مکمل دریافت می‌کنند، دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار شاهد کاهش ۱۲۷ دلاری میانگین مزایای ماهانه خود خواهند بود و تقریباً یک میلیون دانش آموز دسترسی به ناهار رایگان را از دست می‌دهند.

برخی از ایالت‌ها به شدت تحت تاثیر این تغییرات قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال در نوادا می‌توان تا ۲۲ درصد شاهد کاهش شمار دریافت کنندگان بن‌های غذایی بود. با این حال، در هفت ایالت آمریکا این تغییرات موجب دسترسی افراد بیشتر به کوپن‌های غذایی خواهد شد که میسوری، تنسی، یوتا و ویرجینیا را نیز شامل می‌شود.

کریگ گوندرسن، از اساتید اقتصاد و علوم کشاورزی دانشگاه ایلینوی که بیش از دو دهه این برنامه را مطالعه کرده، در این خصوص می‌گوید ۵۰ درصد از سه میلیون و ۷۰۰ هزار فردی که از مزایای برنامه کمک‌هایی غذایی مکمل برخوردار بودند نیز از قبل ناامنی غذایی داشتند. 

او افزود: هر تغییری که مانعی برابر اجرای برنامه کمک‌هایی غذایی مکمل شود در واقع بسیار مشکل ساز است چرا که منجر به ایجاد ناامنی غذایی در کشور می‌شود.

این کارشناس گفت وزارت کشاورزی آمریکا بر این باور است که این تغییرات، بودجه برنامه کمک‌هایی غذایی مکمل را حدود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کاهش می‌دهد.

سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا در اظهاراتی مدعی شد: «در وزارت کشاورزی شعار غیررسمی ما این است که "کار درست را انجام بده و همه را تغذیه کن" و با این تغییرات پیشنهادی، ما کار درستی را انجام خواهیم داد و با اطمینان از سلامت و ثبات برنامه کمک‌های غذایی مکمل، همه کسانی را که واقعاً به آن احتیاج دارند تغذیه خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار