«الهام علی اف» منتظر نگه‌داشتن ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا را «بی‌عدالتی بزرگ» از سوی اروپایی‌ها خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، در تلویزیون ملی این کشور گفت منتظر نگه‌داشتن کشورِ برادر «ترکیه» برای عضویت در اتحادیه اروپا «بی‌عدالتی بزرگی» است.

علی‌اف در این خصوص گفت: «از زمانیکه ترکیه توافق نامه‌ای با اتحادیه اروپا امضا کرده سال‌ها گذشته است. اما آیا گام‌های بعدی نتیجه‌ای حاصل کرده است؟ البته که نه. این یک بی‌عدالتی بزرگ است.»

علی‌اف افزود: برخی از کشور‌های عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق عضو اتحادیه اروپا شده‌اند، در حالی که آن‌ها نه توسعه یافته‌تر و نه آماده‌تر از ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا بودند. رئیس‌جمهور آذربایجان در ادامه افزود: «پس چرا آن‌ها پذیرفته شدند، اما ترکیه نه؟ پاسخ بدیهی است: ترکیه یک کشور مسلمان است، آن‌ها حالا دارند به وضوح این را می‌گویند.»

علی‌اف تاکید کرد که در این شرایط اتحادیه اروپا جمهوری آذربایجان را هم نخواهد پذیرفت. او با اشاره به روابط آذربایجان با اروپا و ادغام این کشور در این اتحادیه گفت: «فکر می‌کنم برای ادغام در اتحادیه اروپا اقداماتی انجام داده‌ایم. نیازی به اقدامات جدید نیست و نتیجه نخواهد داد.»

ترکیه در سال ۱۹۸۷ درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرد و مذاکرات الحاق در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت. اما این مذاکرات در سال ۲۰۰۷ به دلیل مخالفت دولت یونانی قبرس و همچنین آلمان و فرانسه متوقف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار