در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان / کاهش ۸ میلی‌متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که طی ۳ روز آینده مبارزه با علف‌های هرز انجام شود.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پدیده خاصی در اکثر نقاط کشور طی روز‌های آتی نداریم، اظهار کرد: طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه با گذر موج ضعیف، بارش پراکنده همراه با هوای سرد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمان انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته بارشی خاصی در مناطق نداریم، افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی ۲ تا ۳ روز آینده در شمال غرب بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان در منطقه شمال شرق توصیه می‌شود که نسبت به مبارزه با علف‌های هرز کلزا اقدام کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با وجود احتمال کاهش دما به گلخانه داران شرق کشور توصیه می‌شود که مراقب دمای گلخانه خود باشند تا مشکلی برای محصولاتشان بوجود نیاید.

به گفته وی، با توجه به شرایط جوی کشاورزان منطقه شمال غرب هر چه سریع نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

 استمرار کم بارشی در فصل پاییز

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون مجموع بارش کشور ۴.۸ میلی متر بوده، درحالیکه میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۲۰.۴ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۲.۵ میلی متر بوده که این میزان نسبت به دوره بلندمدت ۸ میلی متر کاهش داشته است.

حقیقت در پایان از استمرار کم بارشی در فصل پاییز خبر داد و گفت: در فصل پاییز اوج کم بارشی در استان‌های گیلان، مازندران، کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار