رئیس جمهور آذربایجان هشدار داد تداوم سفر مقامات ارمنستان به منطقه قره باغ می‌تواند واکنش نظامی باکو را به دنبال داشته باشد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به ارمنستان هشدار داد سفر مقامات این کشور به قره باغ می‌تواند با واکنش نظامی روبرو شود.

الهام علی اف روز پنج شنبه ضمن انتقاد از سفر مقامات ارمنستان به قره باغ هشدار داد ادامه این سفر‌ها با مشت آهنین آذربایجان همراه خواهد بود.

رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی بررسی حوادث سال ۲۰۲۰ گفت: من مطلع شدم که وزیر خارجه ارمنستان از خانکندی [استپاناکرت] دیدار کرده است. اینجا چه کار می‌کنید؟ ارمنستان نباید جنگ را فراموش کند. به یاد داشته باشید که مشت آهنین همچنان به قوت خود باقی است. این بازدید‌ها باید پایان یابد. ما به شما هشدار می‌دهیم که اگر چنین اقدامات تحریک آمیزی انجام شود، ارمنستان بیش از پیش پشیمان خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان کلیه سفر‌های آتی اتباع خارجی به قره باغ کوهستانی را منوط به تائید باکو کرد.

علی اف در ادامه افزود: همه جهان این سرزمین را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آذربایجان به رسمیت می‌شناسند. هیچ شهروند خارجی نمی‌تواند بدون اجازه ما وارد این منطقه شود. هیچ سازمان بین المللی به جز صلیب سرخ نمی‌تواند به آنجا سفر کند. ما ابتدا از طریق وزارت خارجه به آن‌ها هشدار دادیم. از این پس اخطار به طریقی دیگر خواهد بود.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
لابد دوباره ميخواد شهرا رو بزنه
آخرین اخبار