سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از جمهوری آذربایجان می‌خواهیم نیروهایش را از منطقه مرزی مشترک با ارمنستان خارج کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از نزدیک وضعیت مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیرو‌های نظامی خود را از منطقه مرزی خارج کند.

جالینا پورتر در کنفرانسی خبری اعلام کرد ما از نزدیک در حال مشاهده وضعیت در مرز مشخص شده بین ارمنستان و آذربایجان هستیم. تحرکات نظامی در مناطق مورد مناقشه غیرمسئولانه و همچنین بی جهت تحریک آمیز است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود  گزارش برخی از عقب نشینی‌ها را دیده ایم و اگر تأیید شود انتظار داریم آذربایجان همه نیرو‌ها را از آنجا خارج کند. ما از این امر استقبال خواهیم کرد. همچنین از هر دو طرف خواسته ایم که از طریق گفت و گو و مذاکره به موضوعات مرزی بپردازند.

پیش از این نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیرو‌های آذربایجانی را به عبور از استان سیونیک در جنوب ارمنستان و تلاش برای ادعای مالکیت سرزمینی متهم کرد. پاشینیان روز پنجشنبه در  جلسه اضطراری شورای امنیت گفت که بیش از ۲۰۰ سرباز آذربایجانی در تلاشند تا دریاچه‌ای را در سیونیک به محاصره درآورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه کسانی با شیطان بزرگ هم صدا هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسلمان چه عرب چه عجم وچه ترک پیروز است و دیگر بلاد حق ندارند برای ارتش اسلام خط ونشون بکشند. به یادآورند دوران جنگ های صلیبی را که ارتش مسلمان ترک و عرب و ایرانی و کرد های مسلمان چگونه روم وبیزانس را درهم کوبیدند.به یاد آورند فتح اندلس و اسپانیا را که چگونه فرمانده عرب ژنرال طارق زیاد آن را فتح کرد که هنوز منطقه جبل الطارق را بدان اسم مینامند. به یاد آورند پیروزی ترکهای مسلمان سلجوقی علیه رومی هارا. مسلمان پیروز است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید تو قره باغ انتخابات بشه و به هر کشوری خواستن ملحق بشن
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۲:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
داداش من از این نظر شما خیلی استقبال می کنم .
آخرین اخبار