ولیعهد ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که، امارات تمایل دارد با مصر متحد شده و در خاورمیانه صلح ایجاد کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، در بیانیه‌ای از قصد امارات برای برقراری صلح میان نیرو‌های رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد.

بنابراین امارات مدعی شده است که، قصد دارد با مصر متحد شده و از تنش‌ها در نوار غزه بکاهد و میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها صلح ایجاد کند.

منابع خبری با اشاره به این بیانیه مدعی شدند که، چنین اقدامی از موارد بسیار نادر حمایت ابوظبی از غزه محسوب می شود.

دور جدید درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی از هشتم ماه مه با تشدید تنش‌ها همراه بود، اما هفته گذشته گروه‌های مقاومت و نیرو‌های اشغالگر اعلام آتش‌بس کردند. در این جنگ ۲۴۸ نفر در غزه جان خود را از دست دادند که در میان آن ها ۶۶ کودک نیز گزارش شده است.

همچنین گفته می‌شود بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در نوار غزه به طور کلی تخریب شده و به بیش از ۱۵ هزار خانه نیز آسیب رسیده است.

به تازگی مصر حمایت خود از مردم فلسطین را متوقف کرده است، این در حالیست که اکثر کشور‌ها باتوجه به درگیری‌های اخیر در نوار غزه روابط خود با صهیونیست‌ها را قطع کرده‌اند.

روز گذشته «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی، اعلام کرد که، با همتای مصری خود تماسی تلفنی داشته و درباره نقش این کشور در درگیری‌های کنونی نوار غزه صحبت کرده است.

وزیر امورخارجه رژیم اشغالگر اعلام کرد: «در تماسی تلفنی با همتای مصری خود از این کشور، به‌دلیل نقش قاهره در حفظ ثبات در منطقه قدردانی کردم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار