سنجش صلاحیت‌های حرکتی ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در قالب "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان" برای اولین بار در کرمان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میرزاحسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توجه به موقع به سواد حرکتی و آمادگی جسمانی راهکار مناسبی برای رفع بسیاری از مشکلات تحصیلی دانش آموزان به دلیل ضعف عضلات تنه در نگه داشتن قامت حین نشستن و خستگی کودک و در نتیجه توجه نداشتن به درس است.

او با بیان اینکه سواد حرکتی به طور مستقیم با یادگیری دانش‌آموزان ارتباط دارد و سواد حرکتی به‌روزتر، جامع‌تر و بهتر دانش‌آموزان در آینده تحصیلی آن‌ها نقش مؤثری دارد، افزود: این طرح امسال به صورت پایلوت در سراسر کشور آغاز شده است.

میرزاحسینی تصریح کرد: در استان کرمان هم صلاحیت‌های حرکتی ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر بدو ورود به دبستان در شهر کرمان با چهار آزمون ساده هماهنگی چشم، عضله، چابکی، استقامت و تعادل در فضایی ۲۵ متری مورد سنجش قرار می‌گیرد تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل ساختار قامتی یا حرکتی، دانش‌آموز در بدو ورود به دبستان بلافاصله به مراکز تندرستی آموزش و پرورش ارجاع داده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تاکید بر انجام دقیق این ارزیابی، گفت: دانش‌آموزانی که سواد حرکتی بهتر دارند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و در آینده کمترین مشکلات آموزشی را خواهند داشت، لذا امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده در معاونت آموزش ابتدایی و آموزش‌وپرورش استثنایی، بتوانیم این حرکت را در تمام استان نهادینه کنیم؛ چرا که نتایج این سنجش حتی در تدوین درس تربیت‌بدنی تمامی دوره‌های تحصیلی هم تأثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار