مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ نیروگاه برق توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان در خاش و زاهدان ساخته می‌شود.

علیرضا پرنده‌مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مصرف برق در سیستان و بلوچستان ۲.۷ کشوری بوده در حالیکه خطوط انتقال  استان ۱۰ درصد خطوط کشور است.

وی با بیان اینکه یک دکل حدود ۳۰۰تا ۶۰۰ میلیون تومان برای صنعت برق هزینه دارد ادامه داد:۵.۸ درصد خطوط فوق توزیع کشور با سطح ولتاژ ۶۳ کیلو ولت در سطح استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان در بخش انتقال و فوق توزیع برق استان هزینه شده که مراحل آغاز این طرح‌ها از گذشته بوده است.

وی ادامه داد: فاز نخست نیروگاه گازسوز بخش خصوصی در سال ۹۹ در منطقه ایرانشهر در مدار قرار گرفت و قرار است توسعه یابد، علاوه‌بر این در زاهدان و خاش نیز نیروگاه با ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

پرنده‌مطلق با بیان اینکه در منطقه سراوان مشکل سوخت وجود دارد و نمی‌توان نیروگاه‌های با ظرفیت بالا در این منطقه نصب کرد، گفت: اولین واحد ۲۵ مگاواتی در این شهرستان در سال ۹۸ در مدت سه ماه با وجود مشکلات منطقه نصب و سال ۹۹ نیز فاز دوم به مدت چهار ماه طول کشید و باعث شد در این منطقه ۳۵ تا ۴۰ مگاوات برق تولید داشته و نوسان، مدیریت شود.

وی ادامه داد در سنوات گذشته خطوط ۴۰۰ کیلو ولت سفیدابه به بیرجند و ادیمی به سفیدابه و پستهای ۴۰۰ کیلو ولت سفیدابه و ادیمی در مدار قرار گرفتند در نهایت در سال ۹۸ و با احداث خط ۴۰۰ کیلو ولت میل نادر شرایط برای انتقال توان تولیدی نیروگاههای بادی در منطقه میل نادر مهیاشد.

وی همچنین اشاره کرد که با افزایش مصرف، هر ساله شرکت برق منطقه‌ای نسبت به توسعه پستها از لحاظ تعداد فیدرهای خروجی و یا افزایش ظرفیت ترانس‌های اقدام می کند علاوه بر اینکه احداث پستهای جدید در سطح فوق توزیع و انتقال بر اساس مطالعات جامع شبکه همواره در برنامه توسعه شبکه استان قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار