وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این هفته مقامات نظامی چین و آمریکا بر سر موضوعات مهم نظامی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که این روز‌ها اختلافات سیاسی میان چین و آمریکا در زمینه‌های مختلف تشدید شده مقامات دفاعی واشنگتن از مذاکره میان مقامات نظامی دو کشور خبر داده اند.

مایکل چیس، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور چین اعلام کرد این مذاکرات در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با هوانگ ژوپینگ، ژنرال عالی رتبه چینی انجام شده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این رابطه آمده است: در جریان این مذاکرات دو طرف در مورد طیف وسیعی از موضوعات دفاعی و نظامی که بر روابط استراتژیک آمریکا و چین تاثیرگذار است گفتگو کردند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این گفتگو‌ها را صریح، دقیق و عمیق عنوان کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف بر لزوم حفظ کانال‌های ارتباطی میان دو کشور تاکید داشتند.

این مذاکرات دو هفته پس از پیمان امنیتی آمریکا با انگلیس و استرالیا انجام شده که پکن آن را پیشتر محکوم کرده بود. این پیمان میان آمریکا با متحدان خود از جمله انگلیس و استرالیا در جهت مقابله با پیشرفت‌های همه جانبه چین و کنترل بر دریای جنوبی چین بسته شده است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: در جریان این مذاکرات با چین، واشنگتن بر لزوم حفظ اصول مشترک با متحدان خود در منطقه اقیانوس آرام و هند تاکید داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار