جانشین ستاد کشوری دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم گفت: شهادت سردار سلیمانی نشان داد انقلاب زنده است و ما باید روی این موضوع کار کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا مقدم فر، جانشین ستاد دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور زینب سلیمانی در کرمان برگزار شد، گفت: کرمان عزیز بود، اما شرافت مضاعف به واسطه حاج قاسم پیدا کرد و امیدواریم هر سال مراسم سالگرد حاج قاسم مردمی‌تر و بهتر از سال‌های قبل برگزار شود.

او این جلسه برنامه ریزی را نخستین جلسه رسمی دانست و افزود: جلسه یادبود شهید سلیمانی صرفا مراسم سردار بزرگ و خادم کشور و ملت نیست بلکه شهادت شهید سلیمانی نشان داد که انقلاب زنده است.

مقدم بیان کرد: باید روی این موضوع کار کنیم که دشمن همه توان خود را به کار گرفت که نشان دهد مردم از نظام و رهبری دلسرد و جدا شده اند، اما همه مردم از همه قشر‌ها بعد از شهادت سردار عشق ورزی و ارادت خود را نشان دادند و ثابت کردند انقلاب زنده است و هر ساله باید این را به رخ دنیا بکشیم و این نماد را به جهان نشان دهیم.

او با بیان اینکه باید به دنیا و مردم خودمان نشان دهیم که انقلابی در معنای واقعی حاج قاسم است، اظهار کرد: در مکتب حاج قاسم حرف‌های زیادی وجود دارد و تبیین و تشریح آن وظیفه ماست.

مقدم فر کرمان را سرزمین حاج قاسم دانست و تصریح کرد: باید سالگرد‌های شهادت حاج قاسم الگو برای دنیا باشد و هر ساله بدرخشد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ترویج اندیشه زیبای شهید سلیمانی مصونیت افزا برای نظام مقدس اسلامی است، گفت: شهید سلیمانی محور وحدت جهان اسلام و امت اسلام است.

او با بیان اینکه نگاه ما به شهید قاسم سلیمانی نگاه مرید و مرادی، سرباز و فرمانده و نگاه شاگرد و استادی است، افزود: حاج قاسم تندیس ادب، اخلاص و عرفان بود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی دارای یک مکتب درس آموز است و باید محور عملگرایی مدیران کشور قرار بگیرد افزود: اندیشه زیبای شهید سلیمانی باید نهادینه شود و اعتقاد داریم عملگرایی شهید سلیمانی به‌واسطه اندیشه زیبای او بود.

او تصریح کرد: شهید سلیمانی را نباید به گذشته و حال جدا از هم خلاصه کرد و باید با تلفیق گذشته و حال اندیشه شهید سلیمانی را عملیاتی کنیم.

سردار معروفی بیان داشت: از نظر ما بزرگ‌ترین شخصیت تقریبی جهان اسلام حاج قاسم است و نگاه جهان اسلام را به شیعه و انقلاب اسلامی ایران تغییر داد.

سردار معروفی گفت:راه نجات ما عملیاتی کردن تفکر شهید سلیمانی در جامعه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: نگاه ما به‌عنوان بچه‌های شهید سلیمانی همین نگاه است و خانواده شهید سلیمانی را ناموس ایران می‌دانیم و برای آن جان و آبرو می‌گذاریم.

او با بیان اینکه ستاد برگزاری دومین سالگرد شهید سلیمانی در کشور تشکیل شده است و مقدم‌فر به‌عنوان جانشین ستاد معرفی شدند که امروز با حضور ایشان در کرمان نخستین جلسه مشترک ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در کشور با ستاد مکتب حاج قاسم در استان کرمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد کرمان برای برگزاری دومین سالگرد شهادت دهم تا شانزدهم دی‌ماه است.

او گفت: در میدان آزادی شهر کرمان المان با محوریت شهید سلیمانی نصب شده و زیرگذر میدان آزادی به نام شهدای تشییع حاج قاسم نامگذاری می‌شود.

راه اندازی موکب، اجتماع سلیمانی‌ها برگزاری یادواره خانواده‌ها، یادواره شهید سلیمانی ۶۵۰۰ شهید را با محوریت ش. برگزاری ویژه در هر شهرستان در پایگاه و مساجد در ۲۲۰۰ نقطه، برگزاری روضه‌های خانگی، راه اندازی ستاد اسکان که روزانه بالای ۲۰۰ نفر را اسکان میدهیم، برپایی نمایشگاه عکس، فصا سازی ویژه شهدا و مزار سردار، نور پردازی ویژه از محل گنبد جبلیه تا گلزار شهدا، نصب تصاویر شهدای فاطمیون و تشییع، مدافعین حرم در چند نقطه، برگزاری فرهنگی، سرکشی از خانواده شهدا، برنامه‌های رادیویی علمدار،۱۴ هزار ختم صلوات در حلقه‌های صالحین را انجام می‌دهیم، شب شعر، پویش،۲۱ مسابقه و ۴ جشنواره برگزاری ۱۲ نمایشگاه فرهنگی، برگزاری شب شعر نیز از چهره مردمی شهید به مردم استان افتتاح پروژه‌ها به نام شهید سلیمانی و آبرسانی به ۶۳ روستا و آزادی جرائم غیر عمد و توزیع جهیزیه و خدمات پزشکی و ...، از برنامه‌های مراسم شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
چه ربطی داشت؟
آخرین اخبار