ده‌ها نهاد حقوق بشری و حقوق پناهجویان و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در انگلیس، اجرای طرح ضد مهاجرتی دولت این کشور را محکوم کردند.

ده‌ها نهاد حقوق بشری و حقوق پناهجویان و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در انگلیس، اجرای طرح ضدمهاجرتی دولت این کشور را اقدامی شرم آور و مغایر با موازین حقوق بشر اعلام و آن را محکوم کردند. معترضان به این اقدام دولت، با ظالمانه و غیرانسانی خواندن این طرح، لغو آن را خواستار شدند.

دولت انگلیس با انعقاد قرارداد اولیه به ارزش ۱۲۰ میلیون پوند با دولت رواندا به توافق رسید تا مهاجران غیرقانونی را که وارد این کشور می‌شوند بازداشت کند و به روندا در آفریقا انتقال دهد که حدود هفت هزار کیلومتر دور‌تر از انگلیس است.

شماری از معترضان هم با اشاره به نسل کشی هولناک در روآندا دولت انگلیس را به گام برداشتن در مسیری بی رحمانه، غیراخلاقی و مغایر با اصول شناخته شده جهانی متهم کردند و در حمایت از آوارگان و پناهجویان که آسیب پذیر‌ترین افراد توصیف شدند، حذف این طرح را خواستار شدند.

فعالان حقوق بشر و نهاد‌های ضدجنگ نیز با یادآوری نقش دولت انگلیس در ایجاد جنگ‌ها و آوارگی میلیون‌ها نفر به ویژه در عراق و افغانستان اعلام کردند دولت انگلیس به جای رفتار مسئولانه در قبال فجایعی که به بار آورده در پی ایجاد بحران و فاجعه‌ای دیگر است.

پیش‌تر نیز ۱۶۰ نهاد و سازمان حقوق بشری و حقوق مهاجران در نامه‌ای سرگشاده از دولت انگلیس خواستند به رویکرد‌های ضدمهاجرتی خود پایان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار