دادگاه رژیم صهیونیستی حکم اخراج و تخلیه حدود هزار فلسطینی را از منطقه‌ای در کرانه باختری صادر کرد.

پس از دو دهه مبارزه حقوقی، دادگاه رژیم صهیونیستی حکم اخراج حدود هزار فلسطینی را از منطقه‌ای در کرانه باختری صادر کرد. این دادگاه اعلام کرده کاربری زمین‌های مذکور در جهت استفاده نظامی رژیم تغییر خواهد کرد. این یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات مربوط به اخراج فلسطینیان از اراضی خود از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی در سال ۱۹۶۷ است.

به گزارش گاردین، «مصافر یاتا»، منطقه‌ای روستایی در جنوب تپه‌های الخلیل و محل استقرار چندین روستای کوچک فلسطینی است. اکنون حدود سه هزار هکتار از این زمین‌ها تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی درآمده است. رژیم اشغالگر در دهه ۱۹۸۰ این منطقه را «منطقه شلیک» اعلام کرد. در منطقه شلیک حضور غیرنظامیان ممنوع است و از زمین‌ها برای تمرینات نظامی استفاده می‌شود. این در حالی است که ساکنان فلسطینی تاکنون در زمین‌های خود به کشاورزی و دامپروری می‌پرداختند.

بر اساس کنوانسیون ژنو در مورد رفتار‌های بشردوستانه، انتقال اجباری مردم محلی یا مصادره زمین‌های اشغالی برای اهدافی که به نفع مردم آنجا نیست «غیرقانونی» محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی در دادگاه مدعی شده که روستاییان این منطقه در دهه ۱۹۸۰ ساکن این اراضی نبوده اند. به گزارش گاردین، این برخلاف شهادت کارشناسان و مدارک ارائه شده در دادگاه است که نشان می‌دهد ساکنان ده‌ها سال است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هنوز به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
مردم ملت متحد یکپارچه خردمند فهیم آزاده اندیشان عادلین موافق با حقوق بشر انسانی مردم شمول فراگیر همه ادیان الهی فلسطین از هر دین و قومیتی که هستندو همه خردمندان آزاده اندیشان بصیران نخبگان فرهیختگان مومنین سر تا سر جهان اسلام و سر تا سر جهان آن دادگاه و حکم آن قاضیان صهیونیستی ملعونین شیبطان صفتان خبیث منحوسین نکبتهای اشغالگران جنایتکاران را از صفر تا صدش رو قبول نداشته و ندارند و آن دادگاه و آن قاضیان منفور شیطان صفتان خبیث فاسد فاسق را به آتش خواهند کشید و آن حکم را باطل می دانند و جبهه مردمی مقاومت اسلامی فلسطین باید مقتدرانه و قدرتمندانه ورود کند و صهیونیستها رو با هر روشی به عقب نشینی و شکستهای پی در پی بکشانند و ملت فلسطین هم نباید هرگز زیر بار ظلم زورگویهای این رژیم جعلی فروپاشی شده بروند این رژیم داره نفسهای آخرشو می کشه به اذن الله جل جلاله و نابودی فروپاشیش با اتحاد ملت فلسطین و یاری رساندن سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص رقم خواهد خورد به زودی زود و پیروزی و فتح نهایی بسیار نزدیک است امیدوار و با نشاط و با روحیه و با انگیزه مثبت فراوان و توکل بر خداوند جل جلاله مقتدرانه قدرتمندانه سرافرازانه دلاورانه و منسجم متحد یکپارچه به طرف صهیونیستهای نکبت مسلحانه و ایثارگرانه بپیشروید و عرصه های مختلف و محاصره را بر صهیونیستها تنگ تنگتر کنید و نابودشان کنید این کافران خبیث شیطان صفتان را و هرگز به این احکام کیفری دادگاه های شیاطین نژادپرستان صهیونیستی آمریکایی غربی ذره ایی اهمیت ندهید احکامشان و دادگاهایشان همه فقط بدرد لای جرز دیوارهای چاه های کثافات خلووی جهنم می خورد نه بدرد بشریت مومنین عادلین و دادگاها و احکام کیفری و قاضیان صهیونیستی را نابود و به زبال دان تاریخ بشریت ملعونین ضد حقوق بشر جهنم اسفل سافلین بی افکنید . پیروزی و فتح نهایی بزرگ سر تا سر فلسطین و قدس شریف فلسطینیان و جهان اسلام ناب محمدی ص بسیار بسیار بسیار نزدیک است پیشا پیش فتح پیروزی نهایی را به همه شما فلسطینیان ادیان مختلف الهی و مومنین مسلمین و آزاده اندیشان خردمندانه عادلین سر تا سر جهان اسلام و سر تا جهان تبریک تهنیت عرض می کنیم پیروزی و فتح نهایتان تضمین شده و مهر امضاء بقیه الله الاعظم روی سندیت الهیش خورده و نوشته شده چرا که اراده خداوند جل جلاله اینچونین خواسته است و احد ناس جن و انسی نمی تواند حکم فتح پیروزی نهایی فلسطینیان و آزادسازی قدس شزیف را لقو کند و ذره ایی به عقب و به منفعت صهیونیستهای فروپاشی شده برگرداند پر قدرت و مقتدرانه دلاورانه با تمامی قوایتان بپیش روید به زودی زود نماز شکرانه راغ در فلسطین اشغالی خواهید خواند و انشاءالله خواهیم خواند . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار