جنبش حماس و دیگر گروه‌های آزادی‌خواه فلسطینی در بیانیه‌هایی انتصاب نماینده صهیونیست در سازمان ملل را محکوم کردند.

احزاب فلسطینی انتخاب گیلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را محکوم کردند و آن را «سیلی» به ارزش‌های سازمان ملل و افشاگر سیاست‌های دوگانه و گزینشی این سازمان دانستند.

به گزارش راشا تودی، جنبش حماس انتصاب آردان را به شدت محکوم کرده و آن را «تحریکی برای احساسات مردم و دوستداران صلح و عدالت در جهان و توهین به نظام بین‌المللی» دانست که «مسئولیت پایان دادن به اشغال فلسطین و حفظ آن» را بر عهده دارد. حماس گفت انتصاب گیلعاد آردان، نماینده رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان مقام عالی رتبه سازمان ملل، توهین به ارزش‌های آزادی و عدالت و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

در بیانیه‌ای در این باره آمده است، نظام بین‌المللی باید رهبران رژیم را مسئول جنایات و تروریسمی بداند که علیه مردم فلسطین و مردم سرزمین‌های عرب مرتکب می‌شوند. این جنبش همچنین از سازمان ملل و کشور‌های دوست که از آزادی مردم و حق تعیین سرنوشت آن‌ها حمایت می‌کنند، خواست تا برای تغییر این تصمیم «شرم‌آور»، حمایت از حقوق بشر و همچنین جلوگیری از مصونیت جنایتکاران جنگی تلاش کنند.

کمیسیون بین‌المللی حمایت از حقوق مردم فلسطین هم انتخاب آردان را «سیلی به ارزش‌های منشور سازمان ملل» دانست و گفت این اقدام ابزاری برای اعطای مصونیت به جنایتکاران رژیم صهیونیستی است و دامنه معافیت صهیونیست‌ها از پاسخگویی و مجازات بین المللی را گسترش می‌دهد.

موضع جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز در همین راستا بود. این جبهه تصدی آردان به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی را «روز سیاهی در تاریخ سازمان ملل» و «ضربه‌ای به منشور ارزش‌های سازمان» دانست. جبهه مردمی این انتصاب را «نشان روشنی از نفوذ لابی صهیونیستی بر مراکز قدرت در جهان» دانست و توضیح داد: «انتصاب آردان جنایتکار صهیونیست، سیاست استاندارد‌های دوگانه سازمان ملل را افشا کرده و اجرای گزینشی حقوق بین الملل را آشکار می‌کند».

جبهه مردمی آزادی فلسطین از سازمان ملل و کشور‌های آزاده حامی فلسطینی‌ها خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از تصدی این جنایتکاران صهیونیست در سازمان ملل و محاکمه آن‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی در نهاد‌های بین المللی انجام دهند.

گفتنی است، گیلعاد آردان در میان مخالفت‌های ایران و سوریه به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد. به گزارش روزنامه عبری معاریو، او از سپتامبر امسال کار خود را شروع می‌کند و به مدت یک سال در این منصب خواهد بود. او در سخنرانی خود در این مجمع، با تمرکز بر عناد همیشگی گفت: این پیروزی پیامی روشن به دشمنان ماست که مانع از ادغام ما در مواضع کلیدی سازمان ملل و افزایش نفوذ ما در عرصه بین‌المللی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار