فرماندار کوهبنان گفت: مواد مخدر ریشه و اساس بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله طلاق، سرقت و جرائم خشن است.

جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کوهبنان با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روسای شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، ورزش و جوانان، اداره کار، فرهنگ ارشاد اسلامی در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: مواد مخدر ریشه و اساس بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله طلاق، سرقت، جرائم خشن و. است.

او ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها خصوصا والدین بهترین واکسن پیشگیری در برابر صدمات و آسیب‌های خطرناک مواد مخدر برای جامعه است.

فرماندار کوهبنان با بیان این که پیشگیری اصلی‌ترین راه مقابله با این پدیده خانمانسوز به شمار می‌رود افزود: در حوزه پیشگیری خانواده که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ارکان به شمار می‌رود، زیرا اولین کسانی که از اعتیاد آسیب می‌بینند خانواده‌های معتادان از جمله فرزندان آن‌ها هستند.

توکلی بیان داشت: برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید از ظرفیت بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مردم که نقش آفرینی زیادی دارند بهره ببریم.

او خاطر نشان کرد: همچنین باید از وجود فضای مجازی، رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بهره ببریم.

فرماندار کوهبنان بر استفاده از ظرفیت خیرین در ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد تاکید نمود و افزود: توانمند سازی، اشتغال و صیانت از بهبود یافتگان نقش موثری در جهت حضور این افراد در جامعه دارد.

او گفت: تلاش و عملکرد نیرو‌های انتظامی و قضایی کوهبنان در مبارزه با مواد مخدر بسیار چشمگیر، ستودنی و قابل تقدیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار