انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک با مقصر جلوه دادن ایران، از انحلال سامانه تجارت با ایران موسوم به اینستکس خبر دادند.

در بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره انحلال «اینستکس» سازوکار مالی تجارت با ایران (INSTEX) آمده است: «۱۰ سهامدار اینستکس (بلژیک، آلمان، فنلاند، دانمارک، فرانسه، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و انگلیس) تصمیم به انحلال آن گرفته‌اند.»

در این بیانیه که وزارت امور خارجه انگلیس آن را منتشر کرده، ادعا شده است: «اینستکس توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد تا تجارت قانونی بین اروپا و ایران به ویژه در زمینه کالا‌های بشردوستانه را تسهیل کند. در طول ۴ سال گذشته، اینستکس به طور مداوم تلاش کرده است تا مبادلات تجاری بین اروپا و ایران را تسهیل کند.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده است: «تقاضای قوی و پایدار صادرکنندگان اروپایی برای استفاده از مکانیسم اینستکس، عمدتاً از طرف بخش بشردوستانه وجود داشت. اما به دلایل سیاسی، ایران به طور سیستماتیک از انجام وظایف اینستکس جلوگیری کرده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
مگه اون موقع که منحل نشده بود خاصیتی هم داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
لااقل با اینهمه سختی که برامون درست شده چند تا موشک هسته ای بسازید که موجودیتمون تضمین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
چشمتان روشن. دلار باز رفت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
مگه کار می کرد؟ فکر نکنم اروپا بدون اجازه آمریکا آب هم بخورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
مگه کار می کرد؟ فکر نکنم اروپا بدون اجازه آمریکا آب هم بخورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
دیگی که برای ما نجوشه
می خوام سر سگ توش بجوشه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
گور باباتون ، یک ذره خواستید ژست انسان دوستی بگیرید دیدید به شکلتون نمی خوره کلا رد دادید؟ با انستکس فقط خواستید تا ایران را وابسته و امیدوار و بدون تحرک هسته ای نگه دارید ، دیدید ایران خودش امیدوار و بی تمایل به سلاح هسته ای است رد دادید ؟ دیدید موجودیت رژیم منحوس بچه کش اسرائیل همچنان مورد تنفر و مشکل دار است رد دادید؟ دیدید آمریکا داره منافع شما را هم در اکراین و جهان نادیده می گیره رد دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
تف بر نوکرای آمریکا. پستی هم حدی داره. این اینستکس شما از بدو تولد اشتباه بود و پدر نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
مرگ برجام تایید شد.
Germany
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
ببینید این کار اروپا نتیجه عقب نشینی از دوربین های نظارتی آژانس است اخلاق و منش دشمنان ملت شریف ایران اینگونه هستند هر چه عقب نشینی کنید بیشتر جلو می آیند . رژیم های تروریستی فقط به فکر نابود کردن ملت شریف ایران هستند . حالا چه از طرق نظامی و چه از طریق گرسنه کردن ایرانیان . مسئولین ترسو جای خود را به جوانان شجاع عملگرا بدهند ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دست شیاطین به آسانی نجات می یابد ، این گروه بی عمل داخل که پیشاپیش دست بسته و تسلیم دشمناند ،، مشکل اصلی کشور و نظام هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
اینستکس۴ ساله برقرار شده.کل معاملاتی که باهاش انجام شده خرید ۳ تا شربت سینه و ۵ چسب زخم از سوئد بوده
تف به قبر پدر پفیوزای غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
نشست شورای حکام بدون قطعنامه علیه ایران پایان یافت.اما انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک با مقصر جلوه دادن ایران، از انحلال سامانه تجارت با ایران موسوم به اینستکس خبر دادند. آدم که پدر سوخته باشد اصلا قابل اعتماد نیست و سیاسیون مملکت باید جواب بد عهدی این آدم های پدر سوخته را به دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
اینستکس همانند چس گاو بود! نه بویی داشت و نه صدایی .
همچون خود کشورهای اروپایی. چون اروپا بدون اربابش آمریکا،باد روده هم حساب نمی‌شود.
United States of America
ناشناس
۰۳:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
اخه دیگه چطوری بگن ما از شما مردم غرب آسیا خوشمون نمیاد؟ به خدا اینا قبل از ورود اسلام به ایران هم با ایران در حال جنگ بودن بعد اسلامم جنگ های سلیبی و... راه انداختن تو قرن اخیرم انواع جنگ ها و کشتار مردم غرب اسیا رو رقم زدن. چرا قبول نمی کنیم که باید به خدا و خودمون متکی باشیم،ما کشوز بزرگ و با نفوذی هستیم هر ماده اولیه ای لازم باشه داخل ایران هست و فقط باید دولت به سخت و ساز و تولید کمک کنه تا روی پای خودمون وایسیم. از ظرفیت کشور های همسایه هم برای ورود تکنولوژی میتونیم استفاده کنیم، از ظرفیت مجاهدین سپاه و ... هم میتونیم استفاده کنیم در جهت تولید. ولی چـرا انقدر خودمون رو مهتاج غرب نشون میـــدیم الله و اعلم
آخرین اخبار