رییس دادگستری راورگفت: هیچ ترک فعلی از سوی مدیران و مسئولان در حوزه حجاب و عفاف مورد قبول نیست و پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مسلم کاربخش در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان راور که با موضوع عفاف و حجاب و با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان و روحانیون برگزار شد، گفت: حجاب، همواره در طول تاریخ مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است و معاندین از حجاب زنان ایرانی همیشه در واهمه بوده اند.

او به رفتارهای خلاف قانون برخی از سلبریتی‌ها در موضوع حجاب اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از افراد فریب خورده، ناآگاهانه و گاهی تعمدی از این خواص تقلید و اقدام به فعالیت های خلاف قانون و شرع کردند.

رییس دادگستری راور بر انجام کار ایجابی و فرهنگی از سوی مسئولان در مساله حجاب تاکید کرد و بیان داشت: در حوادث پارسال، دشمن بر روی برخوردهای سلبی صورت گرفته در مسئله حجاب تمرکز کرد و نتیجه آن منجر به اتفاقاتی ناگوار در سطح جامعه شد.

او با اشاره به اینکه  همه اقشار جامعه در حفظ ارزش های دینی و حجاب اسلامی مسئول هستند، تصریح کرد:  قانونگذار، حسب قانون عفاف و حجاب برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب وظایف و تکالیفی را برای هر یک از دستگاه ها و نهادهای دولتی تعیین کرده است.

کاربخش با بیان اینکه حجاب از دیرباز، بخشی از هویت فرهنگ زن ایرانی بوده است، تصریح کرد: بایستی مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای نهادینه ساختن فرهنگ حجاب با قوت اجرا شوند.

او با اشاره به اینکه  رعایت پوشش و حجاب اسلامی یک امر مسلم عقلی، شرعی، عرفی و قانونی است و از مفاهیم حقوق عمومی و حقوق اجتماعی است، تاکید کرد: آنچه که مورد تایید دستگاه قضائی است، آن است که متولیان فرهنگی باید به تکالیف قانونی خود درست عمل کرده و فرضیه امر به معروف و نهی از منکر نیز قطعا باید مطابق قانون اجرا شود. 

رئیس دادگستری راور تصریح کرد: دادگستری شهرستان راور، وفق قانون  از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی قضایی می کنند.

او تصریح کرد: وفق قانون همه مسئولان و مدیران در حوزه حجاب و عفاف باید بر مبنا و معیار قانون عمل کنند و هیچ ترک فعلی از سوی مدیران و مسئولین در این حوزه مورد قبول نیست و پیگرد قانونی خواهد داشت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار