مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بهترین راه جذب معلم، دانشگاه فرهنگیان است و این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش جایگاهی والا و نقشی بی‌بدیل دارد.

  روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، میرعبدی در جلسه ستاد کارورزی دانشجو معلمان استان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با رسالت تربیت معلم، نقش بی بدیلی در نظام تربیتی کشور برعهده دارد و بهترین بستر برای مهارت آموزی معلمان در امر آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: با اجرای طرح کارورزی، دانشجو معلمان مهارت‌های عملی فراوانی در زمینه معلمی و تجربه اداره کلاس پیدا خواهند کرد.

میرعبدی استفاده بهتر از توانایی‌ها و استعداد‌های دانشجو معلمان را از مهمترین نتایج دوره‌های کارورزی عنوان کرد و گفت: امکانات و ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش و مدارس برای اجرای هر چه بهتر دوره‌های کارورزی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد. 

کیخا مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان نیز در این جلسه با بیان اهمیت و ضرورت برگزاری دوره‌های کارورزی برای دانشجو معلمان اظهار کرد: همکاری مدارس مجری طرح کارورزی و تشکیل کارگروه اجرایی برای مشخص شدن شرح وظایف هر یک از اعضای کارگروه در اجرای هر چه بهتر کارورزی موثر و مفید خواهد بود.

وی همچنین از کسب ۱۲ رتبه برتر جشنواره روش‌های برتر تدریس دانشجو معلمان در منطقه ۸ کشور خبر داد و گفت: دانشجو معلمان استان سیستان و بلوچستان در رقابت با دانشجو معلمان استان‌های هرمزگان و کرمان موفق به کسب ۶ رتبه اول، ۴ رتبه دوم و ۲ رتبه سوم شدند. 

کیخا بر انجام بازدید‌های دوره‌ای از مدارس مجری طرح کارورزی تاکید و گفت: آسیب شناسی دوره‌های اجرا شده به بهبود کیفیت دوره‌های کارورزی آینده کمک قابل توجهی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار