وزیر خارجه انگلیس عملیات نظامی اوکراین در داخل خاک روسیه را حق قانونی این کشور دانست.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا گرچه موج گسترده‌ای از کمک‌های تسلیحاتی را به اوکراین گسیل کرده‌اند، اما از کی‌یف خواسته اند به دلیل ترس از واکنش مسکو از این تسلیحات برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند. با این وجود، با فرسایشی شدن جنگ، اکنون اوکراین در حال به کار گیری تمامی توان خود برای مقابله با مسکو است. 

به گزارش تل تریدر، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در ادامه رویکرد خصمانه لندن علیه مسکو از حملات فراسرزمینی کی‌یف حمایت کرد. 

کلورلی اعلام کرد: «اوکراین به صورت قانونی حق دارد از خود در برابر تجاوزات روسیه حمایت کند. این موضوع شامل استفاده از قدرت نظامی در داخل سرزمین روسیه نیز می‌شود.»

این مقام انگلیسی گفت: «اینکه اوکراین حق قانونی برای مقابله با دشمن در مرز‌های خود را دارد امری بدیهی است، اما آن‌ها می‌توانند از قدرت نظامی ورای مرز‌های خود و در خاک روسیه به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور بهره بگیرند.»

این اظهار نظر پس از آن انجام می‌شود که مسکو ارتش اوکراین را به انجام حملات پهپادی و ایجاد خسارت جزئی در خاک این کشور متهم کرد. این در حالی است که کی‌یف از پذیرش مسئولیت این حملات خودداری کرده است. 

در خبر دیگر، دفتر نخست‌وزیری انگلیس از سفر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور به آمریکا در هشتم ژوئیه و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن دی سی خبر داد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: «گسترش مناسبات تجاری و نیز افزایش کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین از جمله مهمترین محور‌های گفت‌وگو‌های دو طرف است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
مثل فرانسوی‌ها که تو مرحله اول برجام با طرح ما مخالفت کردن و الان روزی یه میلیون دفعه بخاطر این کاری که کردن دارن به خودشون فحش میدن تو هم بزودی برا این خود شیرینی هات روزی یه میلیارد بار به خودت فحش میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
این دیگه کلا رد داده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۳:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
روسیه اکراین را ترکانده است. بهتر است اکراین در خاک انگلیس فلان عملیات را انجام دهد.
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۰۱:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
هر کشوری که خودشو عینا جای اوکراین بزاره به غیر قانونی بودن این جنگ و تجاوز ، رای میده و سرجمع که بشه میشه نقض قانون همه بشریت حاضر در این عصر و زمان .
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
همه برای یکی یکی برای همه : "
همه جهان بایدمقابل روسیه بایسته وروسیه رانابودکنه.
این یه دستوره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۶:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
غفار دیوونه بسه دیگه. بشین یه جا.
آخرین اخبار