رهبر دموکرات ها:

طرح صلح بایدن در راستای منافع اسراییل طراحی شده است

حکیم جفریس طرح صلح بایدن را در راستای منافع رژیم صهیونیستی در پیروزی قاطع نظامی در غزه دانست.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در شرایط بسیار سختی قرار دارد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد. این در حالی است که بایدن از یک طرف باید لابی قدرتمند اسراییل در این کشور را از خود راضی نگه دارد و این به معنای حمایت بی، چون و چرا از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان خواهد بود. از طرف دیگر، پایگاه رای دهندگان دموکرات شامل ترقی خواهان، مسلمانان و فعالان حقوق بشر می‌شود که به شدت از جنگ غزه منزجر شده اند. طرح صلح بایدن در چنین فضایی مطرح شد، اما مقامات صهیونیست به شدت آن را رد کردند. 

به گزارش الجزیره، حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا امروز (دوشنبه) از طرح صلح بایدن برای پایان بخشیدن به جنگ غزه استقبال کرده و آن را کاملا در راستای منافع تل آویو خواند. 

جفریس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: حماس نباید دیگر تهدیدی برای مردم اسراییل باشد. به همین منظور، طرح صلح مطرح شده از سوی بایدن آنگونه تنظیم شده است که پیروزی کامل نظامی اسراییل در جنگ را تحقق بخشیده و به طور همزمان جنگ غزه را خاتمه دهد. 

این بیانیه می‌افزاید: اکنون نیرو‌های حماس در طول غزه فعال بوده و در حال حمله به نیرو‌های اسراییلی به طور روزانه هستند. 

جفریس و دیگر مقامات غربی از جمله بایدن در حالی از انطباق این طرح صلح با منافع رژیم صهیونیستی سخن گفته و از حماس خواسته اند که به مفاد آن تن دهد که مقامات ارشد صهیونیست اعلام کرده اند تا زمانی که جنبش حماس در غزه نابود نشود جنگ در این باریکه ادامه خواهد داشت. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار