تا پایان سال تمامی کالاها شناسه‌دار می شوند

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: ۸ هزار سرفصل یرای شناسه کالا تعریف شده که تا پایان سال تمامی کالاها شناسه‌دار خواهند شد.

حمید محله ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت  در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد گفت: براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و  آیین نامه مربوطه، وزارت صمت مکلف شده است که  برای تمامی کالا شناسه تعریف کند.

وی  افزود : این فرآیند هم اکنون برای ۸ هزار سرفصل آماده شده و امکان شناسه گذاری ایجاد شده و  اخیرا هم   ۶۸ تعرفه جدید به این موضوع اضافه شده است.

او گفت: ما مکلف هستیم انشالله تا  پایان سال تمامی کالا شناسه گذاری کنیم چراکه طبق قانون واردات کالا منوط به شناسه کالا است وما این زیرساخت را آماده کرده ایم. 

محله ای اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای دریافت شناسه  طراحی شده  و  گروه  های که اقدام به واردات کالا  می کنند  باید این شناسه ی کالا را دریافت کند.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت بیان کرد:  با ایجاد شناسه کالا کالاهای که وارد می شود کاملا شفاف شده  و مشخصات کشور سازنده و نام تجاری درج می شود.

محله‌ ای بیان کرد: در حوزه عرضه کالا اگر کالایی دچار مشکل شود چه در بخش فروشنده چه در بخش خریدار شفافیت در زنجیره تأمین  کالا ایجاد می شود.

وی افزود:  شفافیت در زنجیره تأمین و شفافیت در مناسبات تجاری و ایجاد تضمین کیفیت از جمله مزایای شناسه کالا است.

آغاز صادرات محصولات نوشت افزای به ۴ کشور همسایه

 در ادامه وحید شجاعی‌نیا مدیرعامل صنعت نوشت افزار با با بیان اینکه شرکت قلم و خودکار صفا همواره ارتقای کیفیت و حمایت از مصرف‌کننده را سرلوحه کار خود قرار داده که دو عامل اصلی پیشرفت ما در این صنعت بوده است، گفت: کیفیت بالای محصولات ما و قیمت‌های مناسب و رقابتی باعث شده تا مصرف‌کننده ایرانی به این نام تجاری اعتماد کند.

شجاعی نیا گفت: از ۱۳ سال پیش بحث تحریم در اقتصاد ایران مطرح شد و مشکلات بسیار جدی برای ما به وجود آورد، اما به فراخور آن به راه‌هایی اندیشیده‌ایم که بتوانیم خودمان را از زیربار این فشار آزاد کرده و در کنار آن فعالیت‌مان را بدون مشکل و با کمترین ضرر ادامه دهیم.

مدیرعامل کیان ادامه داد: خوشبختانه ما با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه توانسته‌ایم هرساله کیفیت محصولات را ارتقاء داده و میزان تولید را افزایش دهیم. از سال گذشته نیز یک محصول استراتژیک به نام فیلتر ماژیک را به سبد محصولات اضافه کرده‌ایم. مخزن جوهر ماژیک تا سال گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد که سرانجام با تلاش تیم فنی شرکت موفق شدیم خط تولید این محصول را تاسیس و راه‌اندازی کنیم. با این اتفاق مثبت، نه تنها توانستیم نیاز خود را مرتفع کنیم، بلکه توانایی آن را داریم که نیاز داخل کشور را هم تامین کنیم.

وی گفت: علاوه بر مخزن جوهر ماژیک، چند محصول دیگر همچون ماژیک‌های هایلایتر و روان‌نویس و لاک غلط‌گیر هم در دست تولید داریم که در حال نهایی شدن و بهره‌برداری است که به بازار عرضه خواهد شد.

شجاعی‌نیا بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون تولیدات ما، به همان نسبت نیروی کار بیشتری را هم مشغول به کار می‌کنیم.

وی افزود: بالاترین تیراژ تولید در کشور و باکیفیت‌ترین نوع خودکار در کشور را داریم و به قولی پرچمدار این صنعت در کشور هستیم و با توجه به این امر هرآنچه که در این راه تجربه کرده‌ایم را به لحاظ فنی و تکنولوژی در اختیار سایر همکاران در این صنف قرار می‌دهیم، کما اینکه بسیاری از شرکت‌های ایرانی که در این حوزه فعالند، در گذشته از مشاوره‌های فنی ما استفاده می‌کرده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به تمامی کشور‌های همسایه همچون عراق، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و ترکمنستان صادر می‌شود و در نظر داریم صادرات محصولات جدید به کشور‌های همسایه را افزایش دهیم.

 خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار