سفیر روسیه: G7 به گروه دزدان تبدیل شده است

سفیر روسیه در آمریکا تصمیم گروه هفت برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه در بسته کمکی به اوکراین را دزدی خواند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد کشور‌های غربی در گروه هفت (G7 متشکل از آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و کانادا) تمام معیار‌های نجابت را زیر پا گذاشته و به گروهی از دزدان تبدیل شده اند که پیروی از معیار‌های رفتار متمدنانه را رها کرده اند.

براساس گزارش آر تی، آنتونوف به خبرنگاران گفت: راهزنان گروه هفت پولی را که صادقانه در چارچوب همکاری‌های بین المللی به دست آمده است، از روسیه ربوده است.

کشور‌های گروه هفت روز جمعه وعده دادند که تا پایان سال حدود ۵۰ میلیارد دلار وام به اوکراین ارائه خواهند کرد که با درآمد‌های حاصل از دارایی‌های روسیه بازپرداخت می‌شود. در پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران گروه هفت آمده است: به منظور پاسخگویی به نیاز‌های فعلی و آینده اوکراین، گروه هفت تا پایان سال حدود ۵۰ میلیارد دلار وام برای تأمین مالی اضافی به اوکراین ارائه خواهد کرد که از درآمد‌های دارایی‌های روسیه قابل بازپرداخت است.

در بیانیه خود، گروه هفت همچنین از روسیه خواست ۴۸۶ میلیارد دلار غرامت برای خسارت وارد شده به اوکراین بپردازد. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشتر گفته بود که اوکراین تا جولای آینده ۱.۵ میلیارد یورو درآمد از دارایی‌های روسیه دریافت خواهد کرد.

غرب ذخایر بین المللی روسیه را که حدود ۳۰۰ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود به عنوان بخشی از تحریم‌ها مسدود کرد و حدود ۲۰۰ میلیارد یورو از این ذخایر در اتحادیه اروپا است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به غرب نسبت به مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه یا سود آنها هشدار داد و تاکید کرد که هرگونه تلاش برای استفاده از این دارایی‌ها مساوی با سرقت خواهد بود و بدون مجازات نخواهد ماند.

وزارت خارجه روسیه مسدود شدن دارایی‌های روسیه در اروپا را دزدی توصیف کرد، در حالی که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که مسکو مصادره دارایی‌های مسدود شده خود در غرب را بدون پاسخ رها نخواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار