سم پاشی ۲۰۸۰۰ متر مربع جایگاه دام در مناطق محروم کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: سم پاشی ۲۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع اماکن دامی برای پیشگیری از بیماری‌های انگلی در کرمان انجام شده است.

محمود زین الدینی گفت: سم پاشی ۲۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع اماکن دامی و ۳۰۰ راس بدن دام برای پیشگیری از بیماری‌های انگلی به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کرمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴ مورد اردوی جهادی در راستای خدمت رسانی به روستا‌های محروم و مناطق کمتر توسعه یافته به همت شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان برگزار شده و در این اردوی‌های جهادی تقریبا تمامی خدمات قابل ارائه به دامداران و روستاییان داده شده است.

زین الدینی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ هزار راس دام سبک علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، ۸۲ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق آلوده، راه سرایت و طرز انتشار بیماری‌ها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و قرنطینه‌ای دام از جمله وظایف مهم دامپزشکی است، بیان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از ابتدای سال تاکنون در واحد مبارزه با بیماری‌های دامی نسبت به پارسال عملکرد قابل توجهی داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸۷ هزار راس دام سبک و ۴ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند.

وی افزود: همچنین بیش از ۵۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری نیز واکسینه شده اند.

زین الدینی با اشاره به اینکه با وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که همواره سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: دامپزشکی با اقدامات موثری که با همکاری بخش خصوصی انجام می‌دهند، همواره برای کنترل این بیماری‌ها فعالیت داشته و توانسته اقدامات موثری در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و صنعت دامپروری و در نتیجه سلامت جامعه داشته باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: از دامداران درخواست می‌شود همکاری لازم را با اکیپ‌های مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار