رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس و کاخ ریاست جمهوری روسیه نگرانی خود را از آنچه در لبنان می‌گذرد ابراز کردند.

در پی حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهروندان لبنانی و نیروهای حزب الله، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس نگرانی خود را از آنچه در لبنان می‌گذرد ابراز کرد.

براساس گزارش النشره،  کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز در خصوص انفجار تجهیزات ارتباطی در لبنان که دیروز رخ داد، گفت: این حادثه ممکن است دلیلی برای بدتر شدن اوضاع منطقه و از کنترل خارج شدن آن شود، یک تحقیق جامع در این خصوص باید انجام بگیرد.

ساعتی پیش نیز پترا دو سوتر، معاون نخست وزیر بلژیک حمله تروریستی بزرگ در لبنان و سوریه را به شدت محکوم و تاکید کرد که باید تحقیقات بین‌المللی در این خصوص انجام شود و خونریزی‌ها باید پایان یابد. 

منابع غربی مانند نیویورک تایمز و آکسیوس نیز فاش کردند که  مقام‌های آمریکایی تایید کرد که پیجر‌های وارداتی به لبنان، توسط عوامل رژیم صهیونیستی دستکاری شده بودند. این منابع با بیان اینکه حزب‌الله بیش از ۳ هزار پیجر از شرکت تایوانی «Gold Apollo» درخواست کرده بود، توضیح دادند که پیجر‌ها بین اعضای حزب‌الله در سراسر لبنان توزیع شد. 

شایان ذکر است که عصر روز گذشته، چندین دقیقه قبل از آغاز انفجار پیجر‌ها در سراسر لبنان، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با لوید آسیتن، وزیر دفاع آمریکا تماس تلفنی برقرار گرفت و به او اطلاع داد که رژیم صهیونیستی به زودی عملیاتی را در لبنان انجام می‌دهد، اما هیچ‌گونه جزئیات بیشتری ارائه نداد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۴:۵۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
انگلیس بخاطر انجام این عملیات خرابکاری و ترور مقصر است و بخاطر مقابله به مثل حزب ا... برای اسراییل نگران است نه بخاطر تلفات مردم لبنان.
آخرین اخبار