معاون فنی و آموزشی ستاد سرشماری سیرجان گفت: ۲۱ مأمور سرشماری عمومی کشاورزی در سیرجان به‌طور همزمان با سراسر کشور آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

آیین افتتاحیه سومین دوره آموزشی مأموران سرشماری کشاورزی شهرستان سیرجان، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و اعضای ستاد سرشماری، روز دوم آبان‌ماه در محل فرمانداری سیرجان برگزار شد.

 علی یعقوبی‌پور، فرماندار سیرجان و رئیس ستاد سرشماری شهرستان، ضمن تبریک روز ملی آمار به اهمیت اجرای صحیح و دقیق سرشماری عمومی کشاورزی اشاره کرد و گفت:  تهیه داده‌های آماری دقیق از اهداف اصلی این سرشماری بوده و  اطلاعات صحیح می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های آینده کشور تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آموزش صحیح برای اجرای سرشماری جامع و دقیق ضروری است، افزود: همان‌طور که در تصمیم‌گیری‌های روزمره خود ابتدا به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق هستیم تا خطا‌ها را به حداقل برسانیم، در سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ نیز این داده‌ها مبنای تصمیم‌گیری‌های آینده کشور خواهند بود. به همین دلیل، جمع‌آوری داده‌های دقیق و بدون خطا اهمیت بالایی دارد، چرا که هر گونه اشتباه در این اطلاعات می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های ملی مشکل‌ساز شود به همین منظور این دغدغه به‌ویژه در حوزه کشاورزی، که بخش عظیمی از فعالیت‌های کشور را دربر می‌گیرد، باید جدی گرفته شود.

فرماندار سیرجان همچنین به نقش مهم مأموران سرشماری در ارتباط با مردم اشاره کرد و بیان داشت: در تمام سرشماری‌ها، ارتباط مؤثر و سازنده مأموران با جامعه هدف و ایجاد حس اطمینان خاطر در میان مردم می‌تواند به جمع‌آوری اطلاعات دقیق کمک بسیاری کند.

 وی افزود: تجربه و دانش مأموران سرشماری، همراه با ارتباط مثبت با مردم، از عوامل کلیدی در موفقیت این طرح است.

در ادامه مراسم، فرماندار از بخشداران، دهیاران و شورا‌های بخش و روستا‌ها خواست تا با همکاری و حمایت کامل از مأموران سرشماری، ضمن اطلاع‌رسانی به مردم، آنان را به ارائه اطلاعات صحیح و دقیق ترغیب کنند.

وی بر اهمیت جلب اعتماد عمومی در روستا‌ها تأکید کرد و گفت: این همکاری‌ها زمینه‌ساز یک سرشماری مطمئن و دقیق خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم، صادقی‌پور، معاون فنی و آموزشی ستاد سرشماری شهرستان سیرجان، به تاریخچه سرشماری کشاورزی در ایران اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵ دوره سرشماری کشاورزی در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۷، ۱۳۷۲، ۱۳۸۲ با استفاده از ابزار‌های کاغذی و در سال ۱۳۹۳ با استفاده از تبلت انجام شده است و ششمین دوره سرشماری نیز در ۱۲ آبان ماه  همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در این دوره آموزشی، ۲۱ مأمور سرشماری در طی ۶ روز به‌طور همزمان با سراسر کشور آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

 صادقی‌پوربا اشاره به اینکه حضور جدی و فعال شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها ضروری است، تصریح کرد: تمامی شرکت کنندگان در این دوره آموزشی یا تجربه فعالیت در حوزه کشاورزی دارند یا در دوره‌های سرشماری گذشته مشارکت داشته‌اند.

در این دوره آموزشی، تمامی موارد و دستورالعمل‌های مرتبط با سرشماری که از سوی مرکز آمار ایران تعیین شده از جمله نحوه استفاده از تبلت به مأموران آموزش داده می‌شود تا بتوانند به بهترین نحو ممکن اطلاعات دقیق را جمع‌آوری کنند.

این مراسم با تأکید بر اهمیت سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ و نقش حیاتی مأموران در موفقیت این طرح به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار